CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 13:42)

Lägg fram det förslaget i Riksdagen om du törs
Då kommer diskrimineringsombudsmannen i full fart efter dig

Gillar inte när överförmynderiet går för långt. Man måste nog överlåta ett och annat beslut till individen.
Man kan faktiskt inte förbjuda allt som stör någon. Då skulle vi inte få mycket över som var tillåtet. Tror inte att NÅGON i längden skulle vilja leva i ett sånt samhälle.
Rökare luktar inte så gott alltid, så är det. Men bönder luktar illa när dom kommer från ladugården, mannen på bussen som inte duschat luktar också illa, bilavgaser luktar illa .....
Ska vi förbjuda bönder, smutsiga människor och bilar också?
Bra Anita
jag tycker t.ex. att alla människor som luktar vitlök, luktar vidrigt. Är det i hissen där jag bor så mår jag illa. Men inte kan och vill jag förbjuda andra människor att förbjuda äta vitlök. Parfüm är många gånger hemskt. Ibland när man står i kassan så släpper man frivilligt förbi några i kassan för damen framför stinker parfüm.
Min sambo är allergisk mot katter, inte vill han förbjuda all katthållning. Hur många står inte i kassan i affären full med katthår och han känner av det.
Skall vi förbjuda allt? Ska regeringen bestämmer hur vi få se ut , vad vi får göra, hur vi skall leva, vad vi skall/få äta osv?
Elisabeth