Jag tycker inte vi ska förbjuda rökning i den egna trädgården, jag tror faktiskt det är något annat som ligger bakom bråket mellan advokaten och rökaren...
Däremot tycker jag att rökarna ska ta sitt förnuft till fånga. Nikotinberoende går ur kroppen inom ett dygn, det är inte så himla svårt som rökarna försöker få det låta som. Visst, vanan, ja, det är bara att bestämma sig, så går det. Vem tror ni rökare bestämmer över er kropp egentligen? Tror ni att det är någon annan, utomstående?
Och att det inte skulle störa någon annan, hur hänsynsfull man än är - är bara bullsh*t. Vad gror ni anhöriga tycker när du får lungcancer eller någon annan sjukdom rökningen orsakat? Är det det man vill utsätta sina älskade för? Lägg av med alla bortförklaringar, sluta röka. Hitta det eget sätt. Sätt krav på dig själv. Bara du slutar, för din skull och för dina anhörigas skull, och varför inte sjukhuspersonalens skull? Varför tycker ni rökare att det är rätt att utsätta andra för det här, bara för att ni har en otrevlig vana som bara är helt
omöjlig att göra sig av med.
Jag blir så trött.