Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Började fundera på detta häromdan, bara sådär . Jag tror att alla växter är fina om man 1) verkligen tittar närmare på dem och 2) om de hamnar i rätt sällskap. Tänkte också på att det kan vara växtens egenskaper som gör att man inte uppskattar dem. Kirskål t.ex. kan ju vara riktigt fin om den hålls i schack. Hur tänker ni? Och om nån tycker att en viss sorts växt är ful så får ni gärna dra en motivering . Skulle vara spännande att höra!
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Vad roligt att läsa era inlägg ! Fnissade lite när jag läste ditt om brännässla, Tosan. Kan inte hjälpa att jag gillar den! Den där fascinerande fräna doften, och sen att man kan göra nässelsoppa av den. Nästa vår ska jag faktiskt anlägga en brännässleruta i mitt land med fleråriga ätbara växter (ni får komma och titta då om ni vill ).
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798
CITAT (Sailor Pluto @ 26-08-2007, 14:10)
Vad roligt att läsa era inlägg ! Fnissade lite när jag läste ditt om brännässla, Tosan. Kan inte hjälpa att jag gillar den! Den där fascinerande fräna doften, och sen att man kan göra nässelsoppa av den. Nästa vår ska jag faktiskt anlägga en brännässleruta i mitt land med fleråriga ätbara växter (ni får komma och titta då om ni vill ).
Ibland undrar jag hur folk är skapta som gillar brännässlor, går ju inte bli av med otyget. Men du får hemskt gärna komma hit och plocka så många du bara vill. Tycker du det blir för lite att plocka på min gård får du gå till grannarna. Då slipper deras stå och blomma och släppa frön ifrån sig Jag ska tacksamt ta emot dig!