Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äntligen kan jag börja gå igen, snart ryker kryckorna
          lisselbo
          Inlägg 29-08-2007, 11:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 156
          Medlem nr: 3 494

För ca 8 veckor sedan åkte jag omkull så att det bara sjöng om det när jag var ute med hundarna.
          Nikita, den ena hunden har problem med hundmöten så när jag ser att vi möter en främmande hund så går jag in på en grannes tomt och ställer mig bakom staketet.
          Inte så smart, det slutar med att både Kajsa 37 kg och Nikita 25 kg börjar tokskälla och gör världens ryck i kopplen.
          Resultatet blir att jag åker som en vante efter hundarna, släpper naturligtvis inte kopplen.
          Färden slutar i en annans grannes staket, då tappar jag kopplen.
          Jag gormar och Kajsa far fram till den andra hunden och tjafsar lite.
          Nåväl hundarna kommer tillbaka till mig, jag hänger över staketet och binder fast hundarna däri, vänster knä värker som f*n.
          Får upp mobilen och ringer till gubben som får komma och hämta oss, han lyfter in mig i bilen och hem med byrackorna.
          Åker till akuten där det efter 10 timmars väntan konstateras att det är en fraktur i knät.
          Kryckor och inte böja eller belasta knät på 6 veckor.
          Dessa veckor har varit ett rent helvete, bara sitta och knappt kunna göra något.

Men nu är jag på gång med härliga skogspromenader med hundarna.

--------------------
          ~ Marie zon IV ~

" Man lär av sina misstag genom att upprepa dem tillräckligt många gånger "

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kickistina
          Inlägg 30-08-2007, 08:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 12 231

Hej! Jag förstår att du tyckte det var jobbigt att gå med kryckor och att inte kunna göra något....Själv vart jag liggandes i 1 1/2 år,först hade jag en infektion iryggen,det tog ett halvår innan jag fick tid för operation och jag kunde inte sitta heller....så det var ett (ursäkta) rent helvete livet.Efter operation (steloperation i ryggen)tog det ungefär ett 1år innan jag kunde gå och sitta,men bara korta stunder...är inte riktigt bra än.Så det jag ville säga är att man får en annan syn på livet,vad som är viktigt och inte viktigt.Man brukar ju säga "att det finns inget ont som inte har något gott med sig"Om jag inte blivit sängliggandes hade jag nog inte upptäckt denna "Nya värld"med dator och internet..som jag tillbringar nästan hela dan med.Hoppas att du får vara frisk njuta av vardagliga ting,som man annars kanske tar för givet.NJUT när du är ut och gå med dina hundar!!!Hoppas att de inte drar för mycket bara...så det går galet.Kram kickistina

--------------------
          Det är inte roligare än vad man gör det till!!!
          Kram Kickistina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 01:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon