Min mamma snarkade jättemycket och hennes sambo är jättekänslig för ljud på natten. De har skilda sovrum, trots detta sov han förut med öronproppar. Men efter att min mamma har använt bettskena inpassad av tandläkare (dyrt) i några år så har hon nu slutat snarka nästan helt och hållet. Hon är mycket piggare och har mindre ont i huvudet också eftersom hon även gnisslade tänder.
Min sambo snarkar inte riktigt, jag kallar det "snorkar" för det är liksom mer som en ljudlig, skorrande andning. Mer om han är förkyld som han var väldigt ofta förut, tills han började med allergimedicin och vi förstod att det inte var eviga förkylningar han hade haft. Han har provat en anti-snark-spray från hälsokosten men den smakar döäckligt och verkade inte fungera nämnvärt heller.
Om jag går och lägger mej lite tidigare än honom (som tur är så är jag kvällstrött) så har jag nästan somnat när han ska sova. Men visst händer det att jag både puttar och sparkar honom ibland... då blir han suuuur...
Jag får också jätteont av öronproppar, trodde det var fel på mej men nu ser jag ju att det är vanligt!