tusen tack alla för värmande ord . har lugnta ner mig nu . men snart ska jag köpa nåt att få veck sorken med dom har redan under ett år ätit upp mycket . ska iväg i veckan och inhandla ett nytt litet fikon . tänkte att fikon är ju torktåligt så har tatgit sticklingar ( dock utan blad) så jag har inget stort hopp om dessa sticklingar .
CITAT (renate @ 03-09-2007, 19:42)

Usch ja vad tråkigt,är det inte rådjuren som äter upp allt så är det sorkarna,fast de är värre.Rådjuren tar ja inte död på växterna,ja om de inte feja sina horn på stammarna vilket de gör ibland.
Du får en ros som tröst.
[attachment=6989:PICT6943.JPG]
åhh så vacker , ta´ck , vad är dte för ros ?
CITAT (lämås @ 03-09-2007, 19:08)

Jaa....fy fabian för sorkarna....jag va med om samma sak i våras....sorkarna åt upp nästan hela rötterna på mina liljor.
Jag köpte sorkmedel....jätte effektivt!!!! Bara att dränka in trasor & peta in i deras gångar. Gångarna hittar man ju lätt genom att stoppa ner en blompinne eller liknande i jorden för är det en sorkgång så är man nere i Kina på ett kick:) ....
men i pallkragarna där jag sådde grönsaker så satte jag nåra vitlökar istället för det har jag hört skall vara effektivt också, och jag har inte haft en sork på hela sommaren.
tack för tipset , tråkit att dom tog rötterna på liljorna , har inte kollat mina egna liljor vågar knappt . sen såg jag att sniglarna har ätit upp mina 5amaryllis lökar . blad och allt det ända dom lämnade va just rötterna .
Redigerat av flaxss: 03-09-2007, 20:08