CITAT (Limeblossom @ 03-09-2007, 21:28)

Stackare, tycker synd om dig och alla ni andra med sorkproblem, själv har jag inte sett till någon än....blir väl då katten dör.
katten tog en i morse , men mormors katter tar väl inte så pass mycket att det håller antalet nere . tråkigt , men ska nog skaffa nåt som håller dom borta vill ju inte gärda in hela trädgården i marken med sorkstopp .
CITAT (igl @ 03-09-2007, 21:30)

tråkigt för dig, jag har varken sork eller mördarsniglar men har haft en rådjursget som i ca 15 år har ätit upp alla tulpaner. Nu har nog f-skapet dött av ålder för i år har jag haft tulpaner som blommat som jag inte visste fanns här.
skulle du inte kunna gräva en djup grop och klä den invändigt med något finmaskigt nät och så fylla på jord och plantera i? skulle det fungera tror du?
mvh
inger
ps, vart tog din zonknäckartråd vägen? jag hittar den inte.
ahh har glömt bort min tråd , vet inte själv var den är . men om nån vill läsa den så kan jag leta upp den eller göra en ny .
tänkte just den tanken i kväll om jag planterar dom i nät så kankse plantorna klarar sig . bara hoppas min andra fikon klarar sorkarna tills jag kan plantera dom i nät till våren .