Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Började tänka på detta efter flera besök i en affär, där den som oftast står i kassan alltid får mej att känna mej sååå besvärlig . Vet inte om det beror på att jag har bett dem att ta in flera produkter som jag annars måste åka flera mil för kunna köpa. Anses det som besvärligt ? Det är rätt vanliga produkter som flera köper i den affären, alltså inga hyllvärmare som ingen vill ha... Den person som mer sällan står i kassan är oftast glad, trevlig och hjälpsam. Då är det väldigt lätt att vara trevlig tillbaka. Däremot så kommer jag av mej helt när den andra nästan är pinsamt surmulen . Vet inte hur många gånger jag orkar försöka vara trevlig när det inte ger någon utdelning... Har ju stött på sura expediter förut, men ingen som den här .
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
När jag kommer in i en affär förväntar jag mig ett vänligt bemötande. Inga sura miner som om jag kommer och stör. Det är ett serviceföretag och då kan man ställa vissa krav.
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
CITAT (Alba @ 09-09-2007, 18:25)
När jag kommer in i en affär förväntar jag mig ett vänligt bemötande. Inga sura miner som om jag kommer och stör. Det är ett serviceföretag och då kan man ställa vissa krav.
Jo, det är det jag menar .
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo