Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur ska ett butiksbiträde bete sej?, Får han/hon vara hur sur som helst?
          Sailor Pluto
          Inlägg 09-09-2007, 16:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Började tänka på detta efter flera besök i en affär, där den som oftast står i kassan alltid får mej att känna mej sååå besvärlig g.gif . Vet inte om det beror på att jag har bett dem att ta in flera produkter som jag annars måste åka flera mil för kunna köpa. Anses det som besvärligt confused.gif ? Det är rätt vanliga produkter som flera köper i den affären, alltså inga hyllvärmare som ingen vill ha... Den person som mer sällan står i kassan är oftast glad, trevlig och hjälpsam. Då är det väldigt lätt att vara trevlig tillbaka. Däremot så kommer jag av mej helt när den andra nästan är pinsamt surmulen sleep.gif . Vet inte hur många gånger jag orkar försöka vara trevlig när det inte ger någon utdelning... Har ju stött på sura expediter förut, men ingen som den här blink.gif .

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bettson
          Inlägg 10-09-2007, 09:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Fast i ärlighetens namn så ska man veta att det finns otrevliga kunder också som beter som som om de har en skruv lös. Och personal som har sitt arbete och inte kan komma loss utan vidare ( kanske inte finns några jobb) de kan bli slitna dom också.

Ophelias råd att handla någon annanstans tycker jag är bra för jag tar det väldigt personligt när jag blir illa behandlad av en expedit. Och varför ska jag belasta mig med det?

Som tex i somras så skulle jag en söndag köpa en fönsterpensel för oljefärg och gjorde misstaget att göra det på Bauhaus.

Det var rena kaoset på penselhyllan och inga ordentliga märkningar så jag kunde hitta själv. Prismärkningen var nästa obefintlig den också. Jag försöktre i 35 minuter få kontakt med den kvinnliga expedeiten. Jag vet att hon ser mig för vi hade ögonkontakt. men hon antingen pratar oavbrutet i telefonen eller vänder ryggen och går. Jag står synligt vid disken men börjar till slut följa efter henne så fort hon avslutate ett telefonsamtal. Hon ser mig fortfarande men vänder mig hela tiden ryggen. Jag går tillbaka till disken i hopp om att det skulle komma någon annan, men försöker fortfarande viftande med handen påkalla uppmärksamhet.
          Expediten tar däremot andra kunder emellan.

Till slut så ringer jag hem till min man och han säger att ta en pensel av välkänt märke med grönt skaft så "tror jag att det är rätt". Det känns inget vidare att chansa för ifall det är fel så kommer penslen att fälla borst i målarfärgen vid andra målningen.

Så går jag till kassan och köar tio personer fram. När det så är min tur, det var jag och en till kvar så slänger kassörskan upp skylten och säger att hon skall gå på rast. Jag har också suttit i kassa och där fick vi minsann anpassa rasterna till när det var lite lugnare. Dvs man stängde inte sin kassa rakt framför näsan på en kund så att de får köa två gånger.Man väntade på en lucka och stänger.

Så köar jag lika länge i nästa kassa. När jag kommer fram till kassörskan så fanns det ingen streckkod på penseln. Kassörksan säger då att jag får gå tillbaka till färgavdelningen för att kolla priset och streckkoden. Det fanns ingen annan likadan pensel svarar jag och ingen prismärkning heller.

Kassörskan blir då sur och säger att jag måste gå tillbaka till färgavdelningen och prata med personalen. Jag svarar att det inte finns någon personal som vill prata med mig där eftersom jag försökt i 35 minuter att få kontakt med säljaren som antingen hela tiden pratar i telefon eller vänder mig ryggen.Ring och fråga, det vägrade hon.

Konstigt nog så har personalen generalorder att alltid svara i telefonen när kassan ringer och frågar om märkning och pris. Kassörskan kunde gjort det nu också för det var en 15 mm spröjspensel av ett visst märke med grönt skaft. Det borde personalen kunna hitta i datorn. Men jag....... jag skulle av någon anledning knalla tillbaka sjävl.

Kassörskan får ett utbrott ranting.gif och skickar mig tillbaka till färgavdelningen. Någonstans där gick säkringen och jag var sur som en ättiksgurka när jag kommer tillbaka till färg. angry.gif Den snobbiga ordinarie expediten vänder mig fortfarande ryggen. Min blick var sådan att hade man visat mig en liter mjölk så hade man inom en minut kunnat sälja den som filmjölk, den hade surnat på en gång. Men jag skällde inte på någon utan var så där iskall, men med surmulet ansikte.

Nåväl en stackar helgextraanställd tog emot mig för nu hade man tydligen ringt från kassan och talat om att det var en surkärring på väg. Den stackars helgextra kunde varken hitta pris eller svara på mina frågor. Dvs var detta en pensel avsedd för vattenbaserad eller oljebaserad färg.

Det har ingen betydelse svarade har utan det var mera en fråga om komfort när man målade.

Oups sa jag. Då kan jag tala om för dig för framtida yrkeskunskapers bruka att ifall du har en pensel för vattenbaserat bruk och sätter den i lacknafta så kommer den att fälla strån i färgen när du målar nästa gång, dvs penseln är förstörd och den förstör det du målar.

Efter diverse letade i datorn lyckas han ordna ett streckkodsnummer till penslen och jag får återigen gå tillbaka till kassan.

Endast en kassa var öppen och det var sura kassörskans. Jag köar återigen ganska länge och när jag kommer fram så utan ett ord så slår kassörskan streckkoden daskar penseln i disken tar emot betalningen och slänger pengarna på disken tillsammmans med kvitton.

Tack för bra service och trevligt bemötande sa jag och gick med ett tillkämpat leende. whistling.gif

Men log gjorde jag inte inombords. Jag svor hela vägen hem ( tre mil). jag känner mig väldigt tillintetgjord över så nonchalant behandling. Det känns som om man är luft när folk ser dig men vänder dig ryggen.

Visserligen vet jag att Bauhaus har världshistoriens sämsta personalpolitik och verkligen behandlar sin personal dåligt men...........

Jag säger som Ophelia varför utsätta sig för detta....... jag handlar på k-kauka eller Silvan i stället naughty.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          Sailor Pluto   Hur ska ett butiksbiträde bete sej?   09-09-2007, 16:43
          Ophelia   Är jag i en affär så tar jag mina varor jag vill h...   09-09-2007, 16:46
          Sailor Pluto   Nej, det förstås :) . Men eftersom det är en mindr...   09-09-2007, 16:51
          Ophelia   Du kanske ska handla någonannanstans om du mår dål...   09-09-2007, 17:01
          Sailor Pluto   *suckar* Det är så som det sista i ditt inlägg, oc...   09-09-2007, 17:09
          Allis   Ja,det är klart att expediten ska vara trevlig mot...   09-09-2007, 17:13
          Sailor Pluto   Det skulle jag göra om det fanns att köpa i den va...   09-09-2007, 17:21
          Alba   När jag kommer in i en affär förväntar jag mig ett...   09-09-2007, 17:25
          Sailor Pluto   När jag kommer in i en affär förväntar jag mig ett...   09-09-2007, 17:27
          Tesa   Naturligtvis ska en expedit vara glad och trevlig ...   09-09-2007, 17:28
          aanderss   Vi hade en sur tant på konsum här i bun förr, Hon ...   09-09-2007, 17:33
          Sailor Pluto   Vi hade en sur tant på konsum här i bun förr, Hon ...   09-09-2007, 17:38
          aanderss   [quote name='Sailor Pluto' date='09-09...   09-09-2007, 18:11
          Ophelia   Ett råd: Ta dina grejer, betala och gå. Kvittar ju...   09-09-2007, 17:41
          Sailor Pluto   Ett råd: Ta dina grejer, betala och gå. Kvittar ju...   09-09-2007, 17:44
          Mu i myllan   Jag förstår precis vad du menar. Det finns ingen u...   09-09-2007, 17:49
          Sailor Pluto   Jadå, jag ska nog ta nya tag :D ! Förr eller s...   09-09-2007, 17:55
          skogstroll   jobbar man i ett serviceyrke ska man nog stå till ...   09-09-2007, 18:03
          lämås   haha ...precis nåt liknande har jag vart med om......   09-09-2007, 18:03
          Magdis   haha ...precis nåt liknande har jag vart med om......   09-09-2007, 18:06
          lämås   Då säger man "ursäkta, stör jag" eller...   09-09-2007, 20:08
          Cacki   Nog kan man väl, som kund, förvänta sej att bli tr...   09-09-2007, 18:21
          gammelnalle   Jag måste bara få "försvara" sura kassör...   09-09-2007, 18:41
          Sailor Pluto   Jo, nog förstår jag att det ligger något bakom, de...   09-09-2007, 19:52
          freddie   Alltså, så här tycker jag: Det är helt OK att vara...   09-09-2007, 20:19
          lämås   Kolla denna länk: http://afi3.ams.se/go.aspx?c=1...   09-09-2007, 20:46
          freddie   Kolla denna länk: http://afi3.ams.se/go.aspx?c=107...   09-09-2007, 21:07
          Lady Hamilton   Alltså, så här tycker jag: Det är helt OK att vara...   10-09-2007, 06:25
          Pirum   Tycker, förutom korrekt service, att det räcker om...   09-09-2007, 20:55
          |Birgitta|   *raderat*   10-09-2007, 08:13
          Magdis   Sur kanske man kan vara vissa dagar och det måste ...   09-09-2007, 21:00
          Trädgårdsflanören   aanderss: jobbade de fyra i affären??? Då skall du...   09-09-2007, 21:47
          |Birgitta|   *raderat*   10-09-2007, 09:40
          Betty   Ja inte sjutton hade jag orkat ha ett sånt tålamod...   10-09-2007, 09:58
          Rossi   Ja, jag kan bara upprepa det som jag skrev i en tr...   10-09-2007, 10:03
          Tesa   Ja, jag kan bara upprepa det som jag skrev i en tr...   10-09-2007, 17:26
          Snöflinga   Med den behandlingen skulle jag inte tveka en seku...   10-09-2007, 10:10
          Trädgårdsflanören   Dålig utbildning av butikspersonal. Åk till Tyskla...   10-09-2007, 10:34
          Rossi   Dålig utbildning av butikspersonal. Åk till Tyskla...   10-09-2007, 11:33
          humla   Har själv arbetat i en medelstor livsmedelsaffär, ...   10-09-2007, 12:25
          Sailor Pluto   Bettson, vilket tålamod du har utrustats med :o ...   10-09-2007, 12:36
          Lemonne   Det värsta är ju att man faktiskt får en trevligar...   10-09-2007, 18:36
          aanderss   bästa butiksbäträdet finns i ortens pressbyrå han ...   10-09-2007, 18:41

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 03:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon