Eftersom att inget var omöjligt så skulle jag trycka på önskeknappen, där jag kunde få många, många önskningar uppfyllda. Att dagen skulle vara myyyycket låååång.
Först och främst skulle jag klä på mig min sköna, mjuka urtvättade morgonrock , och mina väl utgångna tofflor som har blivit så stora och rymliga att jag får plats till ett par sköna tjocka raggsockor i dom. Sedan var det dags att svänga med trollspöet och vips så är jag i Florens. Där skulle jag gå in på Uffizierna och sätta mig framför tavlan Våren, av Botticelli.
På tavlans högra sida finns längst ned en liten knapp. den trycker jag på och härlig sommarängs doft slår emot mig. Ljuv musik där Kiri te Kanawa
sjunger Lascia Ch`io Pianga av Hendel.
I knäet har jag en stor skål med karamellpudding med varma hjortron.
När jag har suttit där i några dagar( kom i håg att tiden är lååååång)
och päst och njutit, skulle jag knipsa med fingrarna och vips var jag i Pompeji. Där skulle jag sätta mig ned och drömma mig 2000 år tillbaka i tiden. Jag ligger till bords i en patriciervilla, på bord och golv har man strött ut rosenblad och apelsinblommeblad, men i lagom mängder tack. Vinet är fruktigt och fylligt. Maten är inte så noga, bara jag får karamellpudding med varm hjortron. En skön yngling spelar på dubbelflöjt . Jag är slapp och mjuk i kroppen efter en alldeles underbar skön oljemassage. Allt är så skönt att man bara måste sova en stund. Drömmer att jag är i ett land som heter Sverige, det är vinter och mörkt. Vad fasiken gör jag här??
Men allt är ju magiskt så jag ser till att hamna i sköna Italien igen.

Kommer tillbaka när det blir vår.