På datorn har jag en salig röra...lagrar det mesta i datumordning, skapar en ny folder varje gång jag tankar över bilder. Men det är ju så sablans många bilder att man inte orkar gå igenom alla

Jag har säkerhetskopior, på senare tid ofta på DVD, men ibland slänger jag över en del på CD också - vet inte riktigt vilka som håller längst. Jag tror dock CD faktiskt...både DVD och CD ska lagras mörkt. Lagrar inte alla bilder på DVD/CD, men de viktiga - som jag tycker.
Sen har jag en del bilder på nätet också, men, de är ju oftast i lägre upplösning så dem räknar jag inte riktigt som backup.
Har ambitioner om att få fler foton utskrivna, nu börjar ju priserna sjunka. Roligt att ha dem i 'riktiga' album också.
Att lagra enbart på hårddisk känns riskabelt, en del köper USB-hårddisk som "backup", men, vad händer om man har båda inkopplade och blixten slår ut allt? Eller om hunden river bordet och både dator och hårddisk rasar i golvet? Ok, man kan inte gardera sig mot allt, men jag har viktiga foton på DVD och CD, och jag har dem både här och hos mina föräldrar - paranoid? Tja, det kan ju brinna, jag tycker foton är viktiga, och risken att det brinner i två hus samtidigt är nog minimal
Redigerat av Pirum: 10-09-2007, 23:36