CITAT (Hannele @ 13-09-2007, 12:16)

Vissa utsätter stackars expediter och annan servicepersonal för samma sak,
men alla orkar inte låta det vara opersonligt.
Ibland tycker jag att när man väl har fyllt 6 år, borde man kunna behärska sej lite...
Bara för att man fått en snäll man, ska man väl inte häva ur sej vad som helst?

Expiditer t ex är roliga att chocka genom att önska dem en god helg när de minst anar det, eller tacka artigt när man får kvittot t ex. Överraska dem positivt s a s. Oftast får man ett överraskat, brett leende till svar av den där sorten som antyder att de inte har en aning om vad de ska säga och att de undrar om man är lite överförfriskad möjligen. Men skälla? Då ska man vara bra slut i roten.
Om man inte kan få stöd av den som älskar en mest, vem ska man då få stöd av? Du har lite svårt att förstå det kanske, möjligen lider du inte av passionerade heta känslor som kan börja svalla våldsamt utan går genom livet som en sval isdrottning. Men sån är inte jag.

Som tur är förstå min underbara man mig och vet att när jag skäller på någon tidning för något, eller på en politiker för något annat så är bara det och inget annat. Om jag kallar Schulman för skitstövel så är det faktiskt Schulman jag är arg på, inga omskrivningar eller mysterier där. När jag sen lugnat ner mig, då kan vi diskutera VARFÖR Schulman är en skitstövel eller om jag möjligen förhastat mig i min åsikt.
Jag är som en Treo i ett vattenglas när jag blir arg helt enkelt. Vänta tills jag brusat färdigt, sen är jag resonabel igen

Jag kan inte förklara det tydligare än så tyvärr, men som någon skrev innan: Alla är vi olika. Du får nog nöja dig med det åtminstone, Hannele