Som man ropar i skogen får man svar. Du satte själv tonen. Skulle inte falla mig in att ha roligt på andras bekostnad. Men roligt har jag gärna, med andra. Ditt eget yttrande att kan man inte ge en hund en så trygg miljö så att den inte far illa av smällare så skall man inte ha hund. Det innebär att alla inom tättbebyggt område inte skall få ha hund enligt din mening.
För det första har jag numera själv ingen hund. Jag skall skaffa när barnen flyttar hemifrån.
För det andra så skulle det inte falla mig in att lämna hundskit på gatorna.
För det tredje så cyklar jag till och med ut och plockar upp hästskiten efter min häst om den råkat fälla något på allmän väg.
Jag tycker bara att man inte skall vara så in i vassen hänsynslös.
Vid milleniskiftet så stod jag med tre hysteriska hästar varav en var dräktig. Hon försökte kasta sig över boxgallren som var 2.20 m höga. Hade hon lyckats hade hon skadad sig allvarligt. Min äldsta son blev sparkad när han försökte hålla stoet lugnt. Lårkakan satt kvar i låret ett par veckor. Det enda alternativ vi hade kvar var att slå hästarna med piskan varje gång de kastade sig mot boxgallret. Eftersom vi aldrig slår våra hästar i vanliga fall kändes det ganska bittert. Vad var orsaken till detta. En riktig helvetesnatt var vad det var. inte ett millenieskifte man vill minas och berätta för barnbarnen precis.
Jo en familj som resonerade precis som du. Fyrverkerier är roligt.Ju hägre det smäller desto bättre. Jag smäller hur mycket jag vill. Jag skiter i om det skadar eller stör andra. Skit samma om en hästdjävel skadar sig kastar sitt foster eller blir ljudrädd för all framtid. Skitsamma om en sextonårig pojke blev skadad. Huvudsaken är att jag får ha roligt. Att jag har roligt på andras bekostnad spelar ingen roll. Dom får väl flytta sig någon annanstans för här är jag. Smällandet fortsatte två timmar till med militära grejor som bangade så att fönsterrutorna nästan for ur. Trots att min son var skadad och att hästarna höll på att krypa ur skinnet och vi bönade och bad att de skulle sluta. Deras ordval var nästan exakt lika som ditt.
Nej du, jag har inte roligt på din bekostnad men jag blir upprörd över ditt sätt att resonera.