Bettson: Nej jag vet att du inte förespråkat ett totalförbud, och jag försöker inte tillskriva dig åsikter. Jag vill bara passa på att vända mig även till dom som gör det!
Och visst håller jag med dig,kan man inte sköta användandet bör man höjja kraven. Men hur många % som verkligen missköter sitt fyrverkeriande så grovt att skärpta regler är nödvändiga där är vi nog inte överens.
Vid tolvslaget kan det vara svårt att få tag i en chaufför,finns det inte en risk att rattfylleriet ökar om man tvingar ut festande människor utanför staden för att avfryra sina fyrverkerier? Vi får inte glömma att de flesta människor är positiva till fyrverkerier och de drar mkt folk. Bland dessa kommer det alltid att finnas "svarta får",precis som i alla andra grupper!
Att det "står på underhållningskontot" är visst viktigt, det är för många människor viktigt att få avfryra fyrverkerier på nyårsnatten för att välkommna det nya året. Lika viktigt för vissa som det kan vara för andra att ha hund.
Parallller med mopeder var lite långsökt men kanske man skulle ta hänsyn till att fyrverkerier precis som mopeder har blivit säkrare med åren. Inte tvärtom som du påstår.
Menar du att jag inte skulle veta vad ömsesidig hänsyn är bara för att jag gillar fyrverkerier?
Jag tycker att du ska försöka hitta lite argument som inte står dig så väldigt nära,dom förefaller fortfarande väldigt egoistiska.
--------------------
/Mvh Johnny
|