Micke: (Pssst *viskar* oroa dig inte jag fösöker bara reta upp dom och såhär mellan dig och mig, jag tror det funkar *tihi*)
lilla mamma: "Lilla vännen" ett tyvärr vanligt men mkt billigt knep att försöka nedvärdera motparten. (Man som kvinna) Ett annat billigt knep är att försöka tillskriva motparten värderingar och åsikter som denne inte har, precis som du gör nu. Dina antagen om min personlighet och mitt testosteron kan du behålla, dom tillför inte denna diskussion något utan tar den bara till en "pajkastar nivå".
Jag måste säga att du formulerar dina frågor lite konstigt, när du avslutar din fråga med att understryka att barnet är lyckligt så ger du mig inte mkt utrymme att svara på.
Säkert händer det att föräldrar med HIV blir diskriminerade, men vi får inte glömma att vi pratar om en smittosam,dödlig sjukdom. Att göra allt som står i sin makt för att skydda sin framilj från en dödlig sjukdom har jag svårt att se som diskriminering. Jag måste själv helt oinskränkt utan restriktioner av lagar få avgöra vilka risker jag vill utsätta mig för.
Jag lever varken ensam eller är blind.
Graviditet är något mycket vackert, och i många fall inget handikapp för förvärvsarbete. Men tyvärr ser arbetsmarknaden ut som den gör i sverige idag och det är svårt nog för en 19åring, man som kvinna att få jobb.
("Jag som kvinna kanske är ett ok för dig som man, no name?")
Du får ursäkta men jag förstår faktiskt inte frågan? Omformulera den gärna utan att återgå till "pajkastar nivån" så ska jag svara efter bästa förmåga.
Politiskt korrekt måste man vara i dagens sverige.
("Jag har all respekt för de jag diskuterar med.")
Låter som om du försöker övertyga digsjälv,jag måste säga att inledningen på ditt meddelande talar emot dig.
Självklart står jag för det jag säger, har du sett något som pekar på att jag inte skulle göra det?? Jag hackar inte alls på dig,förstår inte var du får det ifrån jag svarade bara artigt och ställde en följdfråga.
Jag är 23år gammal och har haft turen att aldrig tappa tilltron på tillvaron, bitter är jag aldrig. Tvärtom!