Lena N: Men det är ju precis vad jag gör? Jag kanske är rak och vass i mina ord men jag håller mig till sakfrågan! (till skillnad från vissa andra) Jag har inte gjort annat än att uppmuntra till denna diskussion med avsikt att lyssna på allas åsikter! Om du hittar ett exempel där jag misslyckats med detta kan du vara så vänlig att visa mig? Om vi sedan inte är överens i våra åsikter är ju en helt annan sak. Och du, det är fult att tjuvlyssna

(viskade till Micke)
lilla mamma: Du har återigen visat att du inte klarar av den här diskussionen. Om du läser mina inlägg igen och sedan dina egna så kanske du förstår skillnaden mellan att hålla sig till sakfrågan och komma med billiga kommentarer. "23 år gammal och redan fullärd" Jag svarade uppriktigt på din fråga, har aldrig påstått mig vara fullärd, så jag svårt att se vart detta skulle passa in i diskussionen.
Jag vet precis hur HIV smittar,det var inte det vi diskuterade utan hurvida det är diskriminering att skydda sig ifrån personer som bär på smittan. Jag underströk specifikt att var och en själv måste få avgöra vilka risker man vill utsätta sig för och trodde då att jag skulle få en replik på detta?
"Nej tyvärr, pajkastar- nivån inledde du själv."
Oj nu lyser solen rakt igenom, kan du vara så vänlig och citera mig där jag bedriver sådan pajkastning?

Du har inte trampat mig på någon tå, det var jag som tog tag i den här diskussionen. Den som med kännslor i efterhand lägger sig i kan man däremot ifrågasätta.
Och visst är det underbart att kvinnor kan bli gravida, jag har svårt att se hur vi annars skulle fortsätta existera som art.
"Du ger mig ett sätt att tänka ett par steg längre."
Något som lyser med sin frånvro i den här diskussionen. Kan du inte fortsätta den genom att hålla dig till sakfrågan och presentera dina argumnet har vi inget mer att diskutera. Du pratar vitt och brett utan att komma med något konkret kring jämnställdhet och diskriminering som var grunden för den här diskussionen .