CITAT (Sofiia @ 18-09-2007, 21:06)

du kanske inte kollade länken som jag satte in?? Där står ju helt klart innomhus bonsai och utomhus bonsai!
Heh, jag vet att den "genetiska koden" inte ändrar för att det är en bonsai (har studerat endel cell- samt molekylärbiologi, för att inte tala om biologi). Det är det att bonsaien är känsligare än en buske som du har ute på gården!
Min bonsai är tyvärr hemma i finland så jag kan inte sätta in nån bild på den, men du kan ju googla på bonsai+ligustrum sinense så hittar du säkert fina bilder! Jag tänker inte fortsätta tjafsa med dig, min bonsai är en innomhus bonsai och jag vet PRECIS hur jag ska sköta den. Men du får gärna för mig ha din bonsai ute om du så vill, men då har du säkert en utomhus bonsai.
jag kollade på sidan du gav , den gav mig inget,där står inget om temperatur .. har du kollat mina länkar ? dom ger mer där står konkreta svar på vad dom tål
du har än inte besvarat mina frågor . den som är mest intressant är . att där dom här växer vilt blir det kallare än +10c och det kvittar bonsai eller träd form . plus denna fråga hur gör du för att din bonsai ska ha en fortsätta överlevnad i dina jätte kalla fönster om den då inte klara under +10c .
om den jag köpte eller fick av mamma är en inomhus bonsai som bevisligen har varit ute en vinter utan skydd i kruka och jag kan berätta att den bonsaien rötterna och kronan va total djup frusen och täckt av is . min mamma har även en sådan som du har , hon har haft den ute hela sommaren och har än och det har varit nere vid +3c +2c som lägst och den är lika grön .