Jag har en Samsung Digimax 1.85, med 8.1 megapix och 5x optisk zoom, med Scneider optik. Svensk programvara, och rätt så stor display. Hanterbar storlek - inte för stor och inte för liten, tycker jag. (Utseendemässigt påminner dem om en gammaldags småbildskamera.) Är rätt så nöjd med den, förutom röda ögon(som man ju kan ta bort i ett bildbehandlingsprogram: jag använder "Picture it") Köpte den förra sommaren och har efterhand lärt mig funktionerna på den. Jag har alltså fått för mig att det är bra med många megapixlar; att bilderna blir mindre gryniga, men jag har kanske fel?( Man kan nämligen ställa in kameran på färre megapixlar, och det råkade jag göra ngn gång, och de bilderna blev mycket sämre, mer "fyrkantiga" och "digitaliserade") Jag är som sagt nybörjare inom digitalfotografering, men har tagit en del foton med traditonell kamera där man själv fått ställa in tid, skärpa, bländare mm. Men jag tycker det är såå roligt med den här nya tekniken - att man kan ta många bilder och slänga bort det man inte vill ha...
Hälsn
AnnA
Redigerat av AnnammA: 21-09-2007, 07:30
--------------------
|