CITAT (Lemonne @ 21-09-2007, 13:40)

Vad människor tyvärr verkar missa är att de olika partierna har olika tillvägagångssätt för att nå samma mål - för visst har vi allihop samma mål!? Alla vill väl att alla ska kunna leva ett drägligt liv?
Jag föredrar att ha ett arbete framför en dräglig inkomst baserad på bidrag. Därför röstar jag blått. Jag vet av egen erfarenhet att det var lätt att halka in i arbetslösheten, min bror t.ex. hade så pass hög arbetslöshetsersättning att han inte ville jobba eftersom han då fick det sämre ekonomiskt. Det är inte så det ska vara. Vet av egen erfarenhet att det finns människor som ser arbetslöshetsersättning som ett alternativ till att jobba, en av mina vänner menade att hon hade jobbat så pass mycket att hon skulle ta "ledigt" i ett år (gå arbetslös).
Jag vill ha bort det bidragssystem som finns idag. Detta innebär inte att jag inte tycker det ska finnas bidrag för de som inte kan jobba - naturligtvis ska de sjuka ha ett drägligt liv. Naturligtvis!
Jag håller inte med om allt den borgeliga regeringen beslutar, men deras grundidé stöttar jag till fullo.
Vill bara tillägga att det här med bensinskatten hade även den röda regeringen tagit exakt samma beslut. Det är för miljöns skull, vi måste göra något drastiskt för att minska utsläppen. I övrigt så talar den här höjningen av bensinskatten emot borgelig politik, men det fanns inga andra alternativ.
nä - en borgelig regering ger fullständigt f-n i om folk blir bostadslösa eller svälter ihjäl, kan man inte jobba kan man lika gärna dö. så inte har vi samma mål.
att leva på sjukpenning/sjukersättning är INTE att leva på bidrag. att leva på a-kassa är INTE heller att leva på bidrag.
det är en förbannad rättighet vi har, precis som det är att få socialt understöd om inte pengarna räcker till. det är också en förbannad skyldighet för oss som jobbar att se till att de som inte KAN jobba klarar sig ändå.
CITAT (Tezzla @ 21-09-2007, 12:22)

Det är ju verkligen en empatisk inställning från dig. Att döma folk som empatilösa för att de inte har samma politiska övertygelse som du.
Lågt.
ja, så kan det vara.