CITAT (Fenja @ 24-09-2007, 21:01)

Inglan! Blanda 10-20 droppar teatreeolja i ½-1 dl ljummet vatten i sprayflaska, skaka utav h---te och spraya sedan på kläderna du har på dig ute i skogen. Kolla med en droppe på huden kvällen innan om du är allergisk, annars kan du ha det i håret och på huden med! Dusch fordras dock efter utflykten, teatree luktar inte så gott...
Ett par-tre droppar teatreeolja blandad i en tsk färsk aloegele hjälper fint mot betten, även myggbet och annat. Fungerar även bra att använda ren, särskilt på geting- och bromsbett.
Mvh
Fenja
Hej Fenja!
Tack för tipset, fast var får man tag i teatree olja?
Var inne och läste och upptäckte denna tråd som jag hade glömt att jag startat, men det var passande för jag sitter här med ett kliande bett på nacken. Kom hem med en kasse kantareller och en lus kvar i håret. Den äckliga känslan att det kryper finns kvar i flera dagar på mig, fastän jag använt luskam ett par gånger och bara fått sågspån att ramla ur huvudet!
Jag var lite sur på mig själv att jag glömt ta på myggmedel, jag har inte testat det men har tänkt prova om det hjälper. Ska nog gå en vända på fredag, ska testa då för det har jag hemma. Men man kanske skulle testa teatree också, är det bra mot mer?
Hälsningar Inglan