CITAT (titti49zon6 @ 05-10-2007, 08:21)

Håller med Pirum om att skolan skall/bör tillhandahålla utrustning om dom kräver att barnen skall åka skidor eller skridskor
har köpt utrustning åt mina barn men det är ju inte alla som har råd att köpa så dyr utrustning åt sina barn och sen visar det sig att dom inte är intresserade eller kanske inte kan lära sig åka
Att lära sig åka skridskor är inte så lätt om inte intresset finns, har en son som nästan var Hockeyproffs medans den yngste inte kunde lära sig trots att vi i stort sett bodde i ishallen
Ett pat skridskor kostar från 500:- och uppåt, begagnade bättre kanske 200:- men det kan ju vara mycket för den som lever på marginalen
Själv har jag gillat både skridsko och skidåkning och snö har vi gott om
Det hade ju varit ett drömsamhälle ifall skolan håller med all utrustning, men verkligheten är att ifall föräldrar kräver detta stryks ofta alla dessa aktiviteter från skolan, för få skolor har råd att hålla med denna typ av utrustning. Jag jobbar på en skola och vi har inte ens råd med böcker till eleverna, vi har målet att elevernas föräldrar inte ska behöva betala något (och våra elever kommer till stor del från lägre samhällskiktet) så våra elever åker aldrig skridskor, skidor, cyklar el. dyl. på friluftsdagarna för vi kan inte erbjuda utrustning, tråkigt men detta är verkligheten.