Jag har fått mig en del tankeställare när jag läst en del upplysande inlägg här... bejron t ex som påpekar Allt om Trädgårds upp-flashade stil på sistone och Anki V som tittat runt på olika Bonnierproducerade tidskrifter som har exakt samma torftiga upplägg som AoT:s forum nu har.
Men är inte detta typiskt för många massmediala institutioner nu?? Se bara på TV 1 och 2 som tidigare bjöd på kvalitativt högtstående program och gick in för att tillmötesgå alla smakriktningar. Vad har det blivit? Jakten på äldre och erfarna programledare och redaktörer som ersätts av unga "fräscha" ansikten har pågått i flera år nu och visar sig överallt. Programmen blir dessutom allt torftigare och såpigare...
Och vart tog t ex Allt om trädgårds redaktör Bettan Andersson vägen? Var hon månne "för gammal"? (Fast hon inte såg speciellt gammal ut...) För att inte tala om den lätt grånade men ack så trevliga chefredaktören för numera omgjorda "Din Trädgård", Kerstin Holmberg. Som ersattes med ett häftigare exemplar samtidigt som tidningen helt bytte inriktning och blev en trendblaska för inredning och stylade trädgårdar - samt mycket annonser.
Jag tror jag klarar mig utan någon trädgårdstidning i fortsättningen - det räcker med forumet på Odla; här finns all nyttig och rolig information man behöver; och alla respekteras för sitt kunnande och sitt intresse. Ingen diskrimineras på grund av sin ålder. Här får både ung och gammal plats!
Siv