CITAT (Markus_H @ 12-10-2007, 12:39)

Jag tror att den typen av politiker är saknad idag av många. Palme var kontroversiell och säkert illa omtyckt av många pga det men samtidigt tycker jag det var modigt att man vågade stå upp för sina ideal och ha en tydlig åsikt. Palme demostrerade mot Vietnamkriget, mötte Castro, närmade sig ANC och PLO vilka båda var terroriststämplade förr. Nu för tiden brukar utrikes och statsministrar sällan säga annat än, "-vi inväntar ett samlat uttalande från EU och agerar därför inte ensidigt". Vilket på politiker språk betyder; "vi inväntar ett urvattnat förslag från EU där vi är överens om att vi inte har någon åsikt".
Ja, jag saknar den typen av politiker idag.
Inte undra på att politikerföraktet finns.
Som politiker vinner man väljare på
det man gör, inte det man
säger att man ska göra.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2007, 21:08)

Valnederlaget berodde till stor del på GP, många ville ha bort honom och valde något annat parti. Nu har dom insett att det var fel tunna dom hoppade ner i men samtidigt lyckades dom med sin föresats.
HSB var det många som ville ha bort, men det var nog inte enda skälet till att byta parti eftersom HSB förutspåddes avgå efter valet, vilket han också gjorde. Jag gissar att många väljare var trötta på politiker som bara snackar och inte agerar.