det är ju ett rent helsike...mördarsniglar, sorkar och lite annat som far fram som marodörer och förstör på ett kick vad som har tagit oss åratal att odla fram.
Någonstans här i forumet, läste jag om någon som hade använt Glykol och stoppat någonstans. Kan det vara det du tänker på Siv? Närminnet är inte bra, för jag kommmer inte ihåg riktigt vad det gällde..men nu när jag läste här så tänkte jag att ni kanske skulle kunna bränna ut dom. Glykol har/hade man i kylaren för att vattnet inte skulle frysa, men det är säkert eldfarligt. Skulle det inte gå att hälla något sånt i gångarna och tända på..nu på vintern är väl brandrisken inte så stor eller..??
Jag trodde att det var vanliga sorkar det gällde, men nu när jag såg att det var vattensorkar kom jag på att det har varit hemskt med såna i vissa regioner, dom har förstört hela vindruvsfält, och såna tar ju väldigt lång tid innan dom börjar ge druvor som kan vara bra till vin..Även en massa andra buskar, grönsaker och allt man odlar ar varit utsatta...en farsot helt enkelt.. Jag tycker verkligen synd om er, för man blir ju helt ställd...

Katter är ju bra jägare, så ni kanske har någon granne som kan låna ut en till er....