CITAT (vickeva @ 08-01-2004, 22:07)
Konstigt att det blir så mycket snack om reklam här, i en tråd som skrevs nästan samtidigt som denna, skrev någon (glömt vem) om att Telia sänker priserna och med hur mycket och allt. Det var det ingen som kommenterade som smygreklam. Eller när någon tipsade om länken till fröfirman där man kunde köpa den urhäftiga djävulsblomman i Adrians inlägg för ett par dagar sedan. Då var det heller inga sådana diskussioner vad jag vet. Är det bara viss reklam som räknas som smygreklam?
Vad vågar man skriva?
Det är en väldans skillnad att i en insändare göra reklam för sitt företag, även om det sker i smyg via en länk i texten eller signaturen och genom att hänvisa till ett företag med text eller länk.
Det senare är en information som man ger till forumsläsaren utan att man tjänar på det.
Så om nån i forumet frågar hur man kan åstadkomma en viss belysning i trädgården, eller vill veta nåt om köttätande blommor, så kan t.ex jag visa länken till ett sånt företag eller artikel.
Då är det ingen reklam. Men om jag är företagare och och skriver "kolla in på min sida " då är det reklam.
ok?