Det är väl alltid så att det finns vissa som vill sätta upp normer för vad som får och inte får göras i ett socialt sammanhang (såsom ett forum ju är). De anser att de regler som finns uppsatta av den som skapat sajten inte duger, de vill också se till att oskrivna regler efterlevs.
Virgo ifrågasätter såväl min integritet som min intelligens eftersom jag brutit mot en av dessa normer som han satt upp. För naturligtvis hade det varit så att jag under alias (anonymiteten på internet får ju många att bli frispråkiga) frågat om nån känner till något företag som sysslar med trädgårdsbelysning om jag hade velat göra smygreklam. Istället skriver jag i eget namn - alla här kan ganska enkelt ta reda på vem jag är, Virgo (if that is your real name), så jag smyger nåt grymt - på ett ganska rakt sätt, men detta är naturligtvis upprörande. För reklam är fult om man gör det själv, det är ok om nån annan tipsar.
Till Ralf vill jag påpeka att man kan sätta ut annonser (även som ondskefull kapitalistisk företagare

) gratis på annan plats på odla.nu (en möjlighet som jag förvisso utnyttjat). Där kan jag knappast uppnå det jag ville med mitt inlägg - att få synpunkter och åsikter om trädgårdsbelysning. Så jag betvivlar att de skulle uppfatta det som ett problem. Men du har ju förvisso rätt i sak.
Dessa synpunkter och åsikter har jag förvisso inte fått i nån större utsträckning här heller, då fokus hamnat på annat. Däremot har jag uppenbarligen gett upphov till en annan diskussion som jag inte kan låta bli att lägga mig i.