CITAT
För reklam är fult om man gör det själv, det är ok om nån annan tipsar
Reklam är inte fult om man gör det självt däremot om man gör det i ett forum där reklam för sitt företag inte hör hemma.
CITAT
Däremot har jag uppenbarligen gett upphov till en annan diskussion som jag inte kan låta bli att lägga mig i.
Förra gången du gjorde "samma" inlägg i juli, så var det bara en svarade på själva inlägget om ljussättning.
CITAT
man kan sätta ut annonser (även som ondskefull kapitalistisk företagare ) gratis på annan plats på odla.nu (en möjlighet som jag förvisso utnyttjat). Där kan jag knappast uppnå det jag ville med mitt inlägg - att få synpunkter och åsikter om trädgårdsbelysning
Du kan ju ha en gästbok på din hemsida där du begär info om belysning.
Eller gå på nån kurs eller studiecirkel.
Nu har du fått en massa gratisreklam pga denna disskussion.
De flesta gillar inte spam i sina mailboxar och jag hoppas att företagare slutar upp med att använda forum för sin annonsering.
CITAT
"Konstigt att det blir så mycket snack om reklam här"
Lite småaktigt att börja "hacka" på Tor ( och tidigare Adrian)
eftersom det förekommer reklam väldigt ofta.
Här tipsas om fröfirmor, handelsträdgårdar, klädfirmor.
redskap av vissa märken, butiker som saluför julbonader,
trädvårdsföretag, växthustillverkare m.fl, m.fl.
Om det är så att det strider mot sidans policy
då borde det vara Ingemar & Göran som reagerar och agerar...eller
@Felix matte!
Det är skillnad på att tipsa om nåt företag och att göra smygreklam för sitt eget företag. Det är det jag menar om du läser noga. Jag har själv tipsat och lagt in en hel mängd länkar till olika företag. Men skulle aldrig göra reklam eller smygannonsera om mitt eget företag. Snyltare är det värsta jag vet.
Tänk om alla företag som sysslar med trädgårdsgrejer o växter börjar att göra en massa inlägg och hänvisa till sitt företag?
Det var sista ordet från mig i denna tråd och kommer att bojkotta alla smygannonserare.