-59 coupe deVille har dessutom egna framhjulslager som är snordyra. Till nästan alla andra GM kostar de nästan gratis... De där små blinkerslamporna på framskärmarna sitter på vår åxå, till ganska liten nytta, men ser dem ju bara om det är mörkt. Men som sagt, cadillac har väldigt många egenheter. GM för övrigt har samma delar rakt igenom från 57-74 i väldigt många fall.
Jämför man däremot med min -92 buick roadmaster så är delarna billiga, och finns på norrlands custom. Ringer man före 16 har man grejjerna dan efter. Och så kan Volvoister inte fatta hur man har råd att köra jänk...
Mopar har ju iaf delvis varit ännu bättre på det där med samma delar på hela linjen. Med några få olika bottenplattor har man byggt ett otal modeller. Däremot tror jag de har "uppdaterat" lite oftare än GM, så på några år har de fått till några fler chassin. Däremot har mycket passat emellan.
Jo, även de som kör jänkeford önskar sig ju så småningom en bil, det tror jag åxå...Har nästan bara dåliga erfarenheter av dem. Enda sättet att få en amerikansk ford användbar är att sätta i en chevamotor

(säger en som fått ringa efter mamma efter att ha blivit stående i hällregn en pingstdag med en rasad ford). Inte för att jag direkt älskar europaforden heller...