CITAT (alle @ 17-10-2007, 11:04)

Men nu tycker jag en del av er är lite orättvisa. Både Odla och Aot har forum som lockar till sig trädgårdsintresserade. I den ena är det lite mer familjärt stojsigt och flamsigt med trådar som förvirrar sig ut åt alla möjliga håll.

I det andra, lite mer strikt och utslätat men däremot med lite djupare kunskap. Jo, det är faktiskt så, det måste ni erkänna, med många av sveriges allra duktigaste och erfarna trädgårdsmänniskor.
En del vill ha det stojsigt och nojsigt och har inget emot att debatten hettar till ibland

. Då söker man sig til Odla. Andra känner sig obekväma med det och vill kanske mest bara fördjupa sina kunskaper. Och är glad över ett forum där det sällan hettar till och alla är (mesigt, som en del uttrycker det) vänliga mot varandra. De söker sig nog till AoT. Sen finns det dom som vill ha både och, de kan ju gå in varsom. Men båda forumen funkar ju på precis samma sätt, att alla i möjligaste mån försöker hjälpa varandra.

. Och vem är det som säger att det ena skulle vara bättre än det andra? Visst har man rätt att inte vara som man själv trivs bäst med.
Det enda lågvattenmärke jag hittat, det är skitsnack om vilket örhänge någon har och att man skulle skulle vara sämre bara för att man endast har en balkong att odla på. Det var riktigt lågt.

Nu har du ju bett Alba om ursäkt och förklarat hur du menade. Men...!
Det här reagerade jag på -
"I det andra, lite mer strikt och utslätat men däremot med lite djupare kunskap. Jo, det är faktiskt så, det måste ni erkänna, med många av sveriges allra duktigaste och erfarna trädgårdsmänniskor." - vilket jag tolkar som en beskrivning av AoT.
Är inte det att nedvärdera kunskapen här så vet inte jag! Och precis som jag skrev i ett annat inlägg - det uppfattas som finare att vara med på AoT.
Och hur ska jag tolka det här?
"En del vill ha det stojsigt och nojsigt och har inget emot att debatten hettar till ibland
. Då söker man sig til Odla. Andra känner sig obekväma med det och vill kanske mest bara fördjupa sina kunskaper. Och är glad över ett forum där det sällan hettar till och alla är (mesigt, som en del uttrycker det) vänliga mot varandra. De söker sig nog till AoT." Jag kan inte tolka det på annat sätt än att det är
dom och
vi!
Neej tack, jag börjar bli glad att jag inte kan logga in på AoT längre, eller skapa mej en ny användare där.