Självklart ska man presentera sig när man kommer "hem" till andra forumister!
Tänkte inte på det eftersom jag varit registrerad på detta forum ända sen förrförrförra Odlaforumet - då när man skrev sina inlägg i 'trådar' liknande dem på AoT.
Min nuvarande signatur har jag haft några år, ändrade samtidigt på AoTforumet och här.
Jag är rostok - numera av ohejdad vana!
Men befinner mig i ett mellanläge i mitt rosliv - borde ägna mer tid åt skötsel av de rosor jag har istället för att planera nya projekt.....
Roslivet inledde jag i slutet av -90talet och det exploderade år 2000. Det har gett mig en otrolig massa glädje!
Rosorna förstås - att upptäcka en sort man inte har och jaga reda på ett inköpsställe. Lyckan när man finner rosen!!!
Planerandet - njaa.....jag planerar aldrig inköpen

men oj va kul att stå där med nyanlända rosor och planera vart man ska göra av dem! Älskar den känslan!
Forumvännerna - det är deras fel alltihop!!!!!
Språkkunskaperna - hehe......som rostok lyckas man t o m trassla sig igenom beställningar på franska sidor (jag kan definitivt inte franska!), men vill man ha en särskild ros så.....
Forumistträffarna - all värme & generositet....
Och mycket mer!
Själv bor jag i ett liiiitet hus vid en liiiiten sjö i skogen med 5000m2 tomt. Tuuuuuung lera som man får jobba hårt med! Under åren har jag samlat ihop ca 350 rosor varav ca 280-300 sorter.
Rugosahybrider är och har varit den stora passionen, men numera älskar jag de flesta rosor lika mycket.
Hoppas ni förlåter att jag bara klampade in här....