Men varför måste man prompt tvinga sig på andra människor med sin åsikt, genom att t ex kräva att bli vigd i kristna kyrkan? Varför ställs inte samma krav på våra muslimska och judiska trossamfund f ö?
Partnerskapet är i lagen jämställt äktenskapet, så vitt jag förstått det. I allt är de lika utom att 'äktenskap' åsyftar man-kvinna-konstellationen medan partnerskap åsyftar union mellan två personer oavsett kön. Vad är det för fel med den ordningen? Det finns inget som hindrar Svenska kyrkan från att förrätta partnerskap, om de vill det och om det inte strider mot deras tro.
Om jag vill gifta mig, som icke-kristen, så väljer jag stadshuset eftersom det vore hyckleri att gifta sig i kyrkan och lova saker inför en Gud man inte tror på.
Hysteriskt rörigt inlägg kanske men jag tycker att var och en får bli salig på sin tro men jag blir irriterad när man börjar försöka tvinga sig på andra. Jag blir ännu mer irriterad när man blir kallad homofob för att man protesterar och försöker säga sin åsikt. Har inte alla rätt till sin åsikt, eller är det bara om man tycker som RFSL som man har rätt till sin åsikt?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|