Många här i tråden verkar tro (eller vilja tro) att kampanjen i fråga är en kampanj
för kärnfamiljen:
CITAT (Margaretha @ 28-10-2007, 12:07)

Men en betald annonskampanj för kärnfamiljen i tunnelbanan - är den ett annorlunda offentligt rum än gator och torg?- får RFSL och diverse andra att gå i taket.
CITAT (LadyG @ 28-10-2007, 12:54)

Väl talat.
CITAT (Netha @ 28-10-2007, 21:55)

Får instämma i LadyG ... Väl talat.
CITAT (Magdis @ 28-10-2007, 22:08)

Ja jösses hur det har blivit, det får inte ens finnas affischer med en kärnfamilj på utan att folk ska börja gapa om hets mot folkgrupp.
CITAT (Gossen Ruda @ 29-10-2007, 22:05)

Varför skall man inte få ha en reklamkampanj för kärnfamiljen när meningsmotståndarna har sitt årliga reklamjippo för sin sak, kallat Pridefestivalen?
Men Tezzla har i alla fall klart för sig vad den egentligen handlar om:
CITAT (Tezzla @ 29-10-2007, 11:41)

Nu handlar inte kampanjen om just begreppet kärnfamilj! Kampanjen handlar om att det är man och kvinna som skall kunna ingå äktenskap med varandra. Det handlar om äktenskapets utformning och för vilka det ska gälla!
På kampanjens
hemsida kan man läsa följande:
CITAT
Vi kräver därför att begreppet äktenskap reserveras för relationen mellan en man och en kvinna och att varje förslag att kalla könsneutrala relationer för äktenskap avvisas av Sveriges riksdag och regering.
Affischkampanjen har ett tydligt mål:
Homosexuella skall inte få gifta sig. Jag lever själv med fru och tre barn och jag kan inte för mitt liv förstå varför det på något sätt skulle vara ett hot mot min familj om mina homosexuella bekanta också får gifta sig. Ni som gillar kampanjen får gärna förklara det, om ni kan...
Sedan är jag för yttrandefrihet och tycker att även konservativa personer som vill diskriminera homosexuella skall få föra fram sina åsikter. Jag tycker alltså att affischerna gott kan få sitta uppe och att RFSL kan ägna sig åt att bemöta dem med argument i stället för att kräva att de tas bort. Precis den åsikt som Johannes Forsberg framför i krönikan jag länkade till tidigare, m.a.o.