Du har en förmåga att komma med intressanta frågor Christoffer!
CITAT
30% av cancerfallen kommer av maten vi stoppar i oss
Det är verkligen intressant och jag skulle helst vilja veta hur de har gjort studien men man kan ju alltid spekulera... Kanske har de skickat ut en enkät till patienter som fått en cancerbehandling
Det finns olika riskbeteende för olika sorters cancer, tex så är fettrik fiberfattig mat en riskfaktor vid tjocktarmscancer och jag tror även vid ändtarmscancer.
De vanligaste cancrarna är de könsbetingade dvs bröstcancer, prostatacancer och livmodercancer. De kroppdelarna sitter inte ens i magtarm-kanalen. Hur kan det då bli så att maten är så viktig för risken att få cancer?
Bröstcancer är mycket vanligare hos övervikgtiga kvinnor än hos normalviktiga kvinnor, det vet jag.
Tyvärr tror jag att det är just så det är att ohälsa allt för ofta kommer av att man äter för mycket mat, eller kanske helt fel mat tex transfetter, eller att man bälgar i sig gift varje helg och kanske till och med på vardagar. Jag tänker på alkohol. Jag är inte nykterist jag dricker nog mellan ½ och 1 hel flaska vin per månad

Jag tror inte att bekämpningsmedel spelar någon större roll för ens hälsa, så länge man inte själv håller i sprutan.