Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rookie på pelargoner!, Måste jag slänga mina blommor?
          dette
          Inlägg 03-11-2007, 07:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 13 066

I somras fick jag pelargoner av min omgivning som tyckte att vardagsrummet behövde piggas upp.Dem står i sina plastkrukor och ytterkrukorna är av lera.Nu är det så att jag blivit alldeles kär i mina "goner",men HUR GÖR JAG NU??!!
          Att bara slänga dem är inget alternativ,väl??
          Blommor har väl aldrig varit riktigt min grej,så det är ett stort steg att skriva in sig på värsta "gröna-fingrar-forumet".
          Skulle någon av er kunniga ta er tid att skriva några rader,vore jag enormt tacksam!!
          Dette-vilse i krukan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          freddie
          Inlägg 05-11-2007, 19:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 10 947

Det enda du behöver göra är att vattna mycket sparsamt på vintern, samt klippa ner dem några gånger om året. Det funkar för mig. De skall ha så mycket ljus som möjhligt året om, gärna direkt sol. Jag har mina inne på vintern (okt-april) i ljust fönster, normal rumstemp och element under. Sen brukar jag ha dem ute så fort det är frostfritt, det tycker de om. De klarar t.o.m. av lite frost. Vattna lite mer på sommarhalvåret april-sept, men det skall fortfarande vara sparsamt. Använd vanlig flytande näring. De klarar av och trivs med att torka ut ordentligt mellan givorna. Skall absolut inte stå i konstant fukt då ruttnar rötterna! De blommar flera gånger varje år mars-oktober. Omplantering har jag inte gjort på 4-5 år men de trivs fortfarande, MYCKET lättskött växt/blomma enligt mig, begriper inte alla som verkar se det som en vetenskap med pelargoner. jag är ingen expert menmina blommor verkar trivas.

Redigerat av freddie: 05-11-2007, 19:27

--------------------
          Fånga dagen? - Visst! Men ta inte livet av dig när du jagar!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon