CITAT (Jan Lindgren @ 12-11-2007, 17:28)

Hej Mimmi!
Vi blir nog aldrig överens men jag har ett förslag till försök. Skaffa en stor kruka (ca 50 liter) fyll den med vanlig trädgårdsjord och plantera någon trevlig perenn. Jag tycker du ska sätta några storbladiga hostor. Om du inte har några så hör av dig i vår så donerar jag några trevliga sorter efter dina önskemål. Jag har åtminstone 200 hundra sorter för dig att välja bland. Plantera hostorna men gödsla inte. Även naturgödsel som du köper kommer från konstgödsel även om det gått igenom ett djur. Du får inte ta näring från något håll för då utarmar du bara på något ställe. Var noga med att hostans alla vissna blad och ev. ogräs återförs till krukan. Nu har du fått en typisk ekologisk odling i miniatyr. Låt det hela pågå ca tio år och se vad som händer. Därefter så tror jag att du är mogen att diskutera ekologi igen.
MVH
Jan Lindgren
Jag tror inte heller att vi blir överens. Särskilt eftersom du enligt detta inlägg tycks ha missuppfattat vad ekologisk odling är

Jag håller inte med om att naturgödsel kommer från konstgödsel! Och att man inte får ta näring från något håll! En typisk ekologisk odling i miniatyr håller jag verkligen inte med om att du har beskrivit. Men som sagt, vi kommer nog aldrig att bli överens.