Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Om att inte sakna kon förrän båset är tomt?, Telefon, el, bredband mm
          Gillan
          Inlägg 16-11-2007, 10:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          Jaha ni, under loppet av ett par veckor, har följande hänt i vårt hus ( förstår inte ens hur det är möjligt!? )

          [/size]

          1……Teleavbrott i sju dygn!

          2……El-avbrott, till och från i ett par dygn!

          3……Bredbandsproblem, också till och från i ca tre dagar ( just "våran" plattform har problem med IP-numren!!? )

          4……Canal Digital………….ingen tv!!



          1. Teleavbrottet var förknippat med ett otroligt osympatiskt bemötande av Telia. Det i sig, var inte första gången. Jag förstår inte ens hur de fortfarande kan få lov att ha ensamt monopol på marknaden. Skandalöst hur de behandlar sina kunder. Att endast kunna "prata" med dem genom att trycka på en knapp, eller att svara en datorstyrd röst, ger en frustrationskänsla som slår det mesta. När de efter tre dygn skickar ett meddelande på din mobil att " felet är nu åtgärdat", och det inte är det!!! Då får du göra en NY felanmälan!!! Och arbetet med att komma fram till en "personlig" röst är förenligt med "näst intill omöjligt"! Det går, men……………..!! Hjälp vad arg jag varit!



          2. El-avbrotten var tillfälliga, från ca en halvtimme till en timme åt gången, i ett pardagar. Där fick man prata med en "levande person" som talade om hur det låg till.



          3. Bredbandsproblemet består av, att vi tydligen befinner oss på en "viss plattform" som, just nu, har problem med IP-numren. Även här får man prata med en "riktig" person, som gör allt för att hjälpa till och försöker lösa problemen.



          4 Canal Digital, har jag inte ens försökt ta tag i än. Men det löser sig nog under dagen. Vad som hände var att vi gjorde en ny kanalsökning, precis som man behöver göra ibland, inget konstigt med det. Förutom att varenda kanal försvann då giggle.gif



          Egentligen borde det ju vara El-abrotten som är värst. Men för mig är det inte det i nuläget. Då ska man dock vara medveten om att, har jag bara vatten, så klarar jag mig gott. Jag kan ju laga mat på vedspisen. "Ficklampor" och värmeljus finns det gott om. Även gasolkök om det skulle knipa. Självklart skulle det bli andra "visor" om jag vore utan ström en vecka eller så.



          [size="3"]Jag tror givetvis att mina reaktioner beror väldigt mycket på hur jag blivit behandlad av de olika "bolagen". Där har Telia definitivt dragit det kortaste strået!


          För mig är det i "nuläget" internetuppkopplingen som jag reagerar mest negativt på ( saknat mest ). Jag har inte ens tänkt på hur mycket man faktiskt använder internet till förut! Inte bara till Odla.nu alltså laugh.gif .

          Hur är det med er andra? Vilken "ko" skulle ni sakna mest tror ni?


          Redigerat av Gillan: 16-11-2007, 11:59


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-11-2007, 12:06
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Ja du Gillan, den opersonliga kundtjänsten har sina nackdelar men även fördelar. Du kan exempelvis felanmäla mitt i natten om du känner för det, datorn sover aldrig och kräver inte övertidsersättning eller ob-tillägg. Sånt gör utslag på teleräkningen. Så slipper det sitta personer och lyssna på totalt ovidkommande klagomål som inte har ett dyft med saken att göra. Beträffande monopolet så tycks du ha sovit gott några år, det var länge sen det försvann. Fast om kundtjänsterna där är bättre vete fan, dom brukar skylla på oss(Telia). OM dom överhuvud taget svarar, dom är inte bemannade så dom klarar kriser. Med eller utan präster.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gillan
          Inlägg 16-11-2007, 12:25
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2007, 12:06) *
          Ja du Gillan, den opersonliga kundtjänsten har sina nackdelar men även fördelar. Du kan exempelvis felanmäla mitt i natten om du känner för det, datorn sover aldrig och kräver inte övertidsersättning eller ob-tillägg. Sånt gör utslag på teleräkningen. Så slipper det sitta personer och lyssna på totalt ovidkommande klagomål som inte har ett dyft med saken att göra. Beträffande monopolet så tycks du ha sovit gott några år, det var länge sen det försvann. Fast om kundtjänsterna där är bättre vete fan, dom brukar skylla på oss(Telia). OM dom överhuvud taget svarar, dom är inte bemannade så dom klarar kriser. Med eller utan präster.



          laugh.gif Nja, sovit har jag nog inte gjort, men det beror på vart och hur du bor tror jag, för att du ska kunna använda dig av nåt annat än Telia. Men, jag kan defentitivt ha fel, jag kan inte ett dugg om sånt här. Jag är bara med jag angel_not.gif .

          Men kontakten med Telia, den vet jag en del om efter alla dessa år här . Och den är under all kritik. När det gäller både Bredbandsbolaget och Fortum, så har jag ringt både kl 22 och kl 23 på kvällen och fått prata med en "riktig" person. Och det skulle väl inte spela så stor roll egentligen, bara man inte blev negligerad. Bara en sån sak som att de från Telia skickar ett sms till mobilen om att felet är åtgärdat, utan att ens kolla upp om det verkligen är så!!! Och du är tvungen att göra en egen ny felanmälan! Det är alltså du själv som är tvungen att åtgärda det!!! Det går över mitt förstånd! Och inte ens en tillstymmelse till ursäkt! Nej,nej,nej säger jag bara.

          Och själva grundfelet i sig, att bonden bredvid kör över/av våran kabel för fjärde eller femte gången, pga att kabeln är för grundt lagd! Varför bemödar sig inte Telia om att åtgärda det istället för att sedan bli av med problemet? Ja, mina frågor är många när det gäller Telia sweatingbullets.gif


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Gillan   Om att inte sakna kon förrän båset är tomt?   16-11-2007, 10:13
          skogstroll   Jag skulle definitivt sakna elen mest (då försvinn...   16-11-2007, 10:25
          Stintan43   Helt klart elen för då funkar ju inte datorn och ...   16-11-2007, 10:47
          Magdis   Nämen Gillan! Vilken otur ni haft!! :o...   16-11-2007, 11:03
          Gillan   Nämen Gillan! Vilken otur ni haft!! :o...   16-11-2007, 12:12
          Lars-Olof Arvids   Usch vad jobbigt med så mycket krångel på en gång...   16-11-2007, 11:28
          Myosotis   Efter Gudrun var jag utan ström i 9 dygn. När väl ...   16-11-2007, 12:07
          Siv i Bollnäs   Att det "gnälls" om elen försvinner är f...   16-11-2007, 14:01
          malin72   men hallå där :o vad händer???? men kan du ens tit...   16-11-2007, 14:11
          Gillan   men hallå där :o vad händer???? men kan du ens tit...   18-11-2007, 06:53
          Gossen Ruda   Om kabeln ligger för grunt bör den grävas ner men ...   16-11-2007, 17:00
          Gillan   Om kabeln ligger för grunt bör den grävas ner men ...   18-11-2007, 07:04
          ingrid fuxwall   Vi har annan teleloperatör, men det är ju ff Telia...   18-11-2007, 22:25
          Gillan   Men där har du svaret på varför Telia var så otrev...   19-11-2007, 07:39
          Ralf   Jag skulle sakna det som kanske är mest självklart...   16-11-2007, 18:19
          Alba   Men Gillan ni har då otur. Telia har visst för va...   16-11-2007, 18:48
          Gossen Ruda   Dessa klarskrivningar har vi också klagat på men i...   16-11-2007, 20:11
          Blomstertanten   Utan el ?!?! Hemska tanke ! :fear: ...   17-11-2007, 08:39
          lotten111   elverk Vi bor mitt ute på landet och är inte spec...   17-11-2007, 20:09
          Siv i Bollnäs   Kära Blomstertanten! Jag ryser när jag läser d...   18-11-2007, 12:24
          anna_rispan   Gillan: vilken otur ni haft. Jag skulle sakna el ...   18-11-2007, 18:00
          Pirum   Ja, det är smart att i förväg tappa upp kallvatten...   18-11-2007, 18:06
          Kathy   Telia ger jag inte mycket för. :thumbdown: Vår ...   19-11-2007, 00:11
          skogstroll   Ja när man talar om trollen (forumtrollen?) ... fi...   19-11-2007, 10:13


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 05:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon