CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2007, 12:06)

Ja du Gillan, den opersonliga kundtjänsten har sina nackdelar men även fördelar. Du kan exempelvis felanmäla mitt i natten om du känner för det, datorn sover aldrig och kräver inte övertidsersättning eller ob-tillägg. Sånt gör utslag på teleräkningen. Så slipper det sitta personer och lyssna på totalt ovidkommande klagomål som inte har ett dyft med saken att göra. Beträffande monopolet så tycks du ha sovit gott några år, det var länge sen det försvann. Fast om kundtjänsterna där är bättre vete fan, dom brukar skylla på oss(Telia). OM dom överhuvud taget svarar, dom är inte bemannade så dom klarar kriser. Med eller utan präster.

Nja, sovit har jag nog inte gjort, men det beror på vart och hur du bor tror jag, för att du ska kunna använda dig av nåt annat än Telia. Men, jag kan defentitivt ha fel, jag kan inte ett dugg om sånt här. Jag är bara med jag

.
Men kontakten med Telia, den vet jag en del om efter alla dessa år här . Och den är under all kritik. När det gäller både Bredbandsbolaget och Fortum, så har jag ringt både kl 22 och kl 23 på kvällen och fått prata med en "riktig" person. Och det skulle väl inte spela så stor roll egentligen, bara man inte blev negligerad. Bara en sån sak som att de från Telia skickar ett sms till mobilen om att felet är åtgärdat, utan att ens kolla upp om det verkligen är så!!! Och du är tvungen att göra en
egen ny felanmälan! Det är alltså du själv som är tvungen att åtgärda det!!! Det går över mitt förstånd! Och inte ens en tillstymmelse till ursäkt! Nej,nej,nej säger jag bara.
Och själva grundfelet i sig, att bonden bredvid kör över/av våran kabel för fjärde eller femte gången, pga att kabeln är för grundt lagd! Varför bemödar sig inte Telia om att åtgärda det istället för att sedan bli av med problemet? Ja, mina frågor är många när det gäller Telia
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!