CITAT (malin72 @ 16-11-2007, 14:11)

men hallå där
vad händer???? men kan du ens titta bonden i ögonen nu
jag hade nog
en hel del...stackars er....
oj vad ni måste haft levande ljus och tur med ficklampor
(ni gick väl inte upp och ner för trappan Gillan??????) fniss den var ju fallrisk med ändå
nä skämt åt sido hoppas det var sista gången nu och att allt löser sig
men på vem ligger det att gräva ner kabeln djupare
det måste väl ändå göras

Jodå, visst kan jag titta bonden i ögonen malin. Han måste ju också få göra sitt jobb. För som jag ser det är det inte hans fel att kabeln ligger för grunt. Trappen fick jag lov att använda ändå. Jag har ju en del under lysrör på övervåningen. Och sånt måste man ju se till. Och elavbrotten var heller inte så långvariga, en timme eller två ibland. Bredbandsbolaget och IP-numren fungerar till och från fortfarande. Jag får se om jag får iväg mina svar här nu

CITAT (Blomstertanten @ 17-11-2007, 08:39)

Utan el ?!?! Hemska tanke !
Utan el funkar inte dator , telefon , kyl o frys , spis, kaffebryggare, lyse och värme. Men värst av allt

utan el finns det inget vatten !!!!!!!! Och utan vatten kan man inte ens spola på toaletten !!!!!!! Jo, en gång men sen är ju vattnet slut.
Gissa om jag blev förvånad första gången vi hade strömavbrott här , när jag nyss flyttat hit !

(Har bott i lägenhet i stan i nästan hela mitt liv o där var det ju bara att skruva på kranen så kom det vatten.)
Efter några år i villa på landet med egen brunn där pumpen inte funkade vid strömavbrott, så flyttade jag till lägenhet igen, här i Glanshammar. Och jag trodde ju i min enfald att det bara var att skruva på kranen så kom det vatten , men det blev jag minsann varse ganska omgående vid första åskovädret att så var det inte ! Till på köpet låg både jag och sonen hemma med magsjuka !!!!!

Toaletten gick att spola
en gång , men sen var det kört !!!!
Strömavbrottet varade "bara" ca 8 timmar , men det va inga roliga 8 timmar !!!!!! Och vilken stank i badrummet !!!!

Hua vilken upplevelse. Förstår om det blev en chock att inte vattnet fungerade när du kom tillbax till lägenhet

. Och precis som jag sa innan, så är ju vattnet den största boven vid strömavbrott. Annars skulle jag personligen klara mig ganska bra ett tag. Om dock ganska obekvämt. Efter vattnet kommer frysen, men den klarar sig ju upp till 1-2 dygn om man inte öppnar.
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!