Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Min önskelista är inte riktigt klar, men precis som tidigare år verkar den bli rätt grön . Har spanat in en del fröpåsar som jag gärna ser under granen, samt några snygga och onödiga trädgårdsprylar. Skulle inte tacka nej till Jamie Olivers nya bok "Jamie at home". Var helt såld på tv-programmet som gick i somras! Det känns spännande i år, är nämligen helt ovetande om vad jag kommer att få...
En tidig julklapp till både mej och sambon, från oss själva, är varsin "Harry Potter och Dödsrelikerna". Det skulle vara rätt svårt att samsas om ett exemplar för att vi läser i så olika takt. Japp, I-landsproblem .
Tänker inte skriva något om vilka julkappar vi ska ge bort, utifall någon släkting eller kompis går in och smygläser
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Brukar hänvisa till denna
TOMTENS BÖN
Det är min lott att tillfredsställa alla dem som varit snälla. Men jag funderar om det vore dags att ställa andra krav än materiella.
(Fast jag är alltfort tacksam för en skål med ris för jag är dålig kock vid egen spis.) Jag vill ha fred också, naturligtvis. Och kraft att lösa varje kris.
Men att behärska det konststycket är väl att ta i för mycket? Alla önskemål bör stå för rycket att te sig realistiska i trycket.
Jag har en annan ödmjuk bön som får stå främst i önsknings–kön och jag begär ej heller annan lön än att den föder nya forskningsrön.
I världen ljuder krut och piska. Dess larm förtränger sången från en siska. Så lyssna noga – jag kan bara viska: min önskan är att alla barn blir friska.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
CITAT (netaave @ 17-11-2007, 16:44)
Brukar hänvisa till denna
TOMTENS BÖN .......Fast jag är alltfort tacksam för en skål med ris för jag är dålig kock vid egen spis....................
HA ! Dealer........... Det finns ju t.o.m. skriftliga bevis Vad säger du nu då?............... "Tomten äter pricki korv och havregrynsgröt"...............
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
CITAT (Lady Hamilton @ 17-11-2007, 17:15)
HA ! Dealer........... Det finns ju t.o.m. skriftliga bevis Vad säger du nu då?............... "Tomten äter pricki korv och havregrynsgröt"...............
, jag ska visa honom det här när han har vaknat och är vid gott mod, så får vi väl se hur han reagerar på det, men ärligt Ladyn, om jag känner honom rätt så kommer han att vidhålla sitt påstående
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!