CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2007, 17:00)

Om kabeln ligger för grunt bör den grävas ner men frågan är om den är lagd så från början eller om bonden har sänkt marknivån? Det brukar inte snålas med djupet på kabeln nämligen. Tror det skall vara en halvmeter. Fast i trakterna runt Fjärås tror jag kablarna ligger på 70-80 cm, ni kan ju fundera varför?
Beträffande andra operatörer så går det att få över hela landet. Det är en sån där svensk papperskonkurrens, kablar och stationsutrustning hyr operatören av Telia men sen har dom egna stationsnät och förbindelser. Men det åligger operatören att göra en första felsökning och sen bolla vidare felanmälan till Skanova.
Det är fö nåt på gång inom Telia också. Det skall skapas ett nätbolag inom företaget som skall ha hand om all fältverksamhet. Risken/chansen/möjligheten är att Relacom köps upp av detta bolag och så är alla reparatörer och montörer tillbaka i Telia igen, det kan också gå åt andra hållet.
Jag tror inte att det kan vara bonden som sänkt marknivån. Vägen utanför och alla kablar var precis omlagda då vi flyttade hit nov -98. Och vid första vårplöjningen -99 hände det första gången, så det låter inte troligt att det skulle vara så

.
Vi har annan teleloperatör, men det är ju ff Telia som står för den fasta månads/kvartalsavgiften eftersom det är de som står för kablar och ledningar. Det är den biten som mig veterligt inte går att välja bort om du inte väljer att ha mobilt då kanske

. Har skam till säges inte forskat så mycket i det som jag borde

CITAT (Alba @ 16-11-2007, 18:48)

Men Gillan ni har då otur.
Telia har visst för vana att skicka SMS om att felet är åtgärdat........trots att det inte är det. Jag hörde en irriterad person i radion prata om just detta.
Bara för att det ska vara riktigt ironiskt, när jag ändå håller på, så fick jag ett nytt sms från telia i fredags 16/11, som sa att felet nu var åtgärdat. Felet var åtgärdat den 7:e
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!