Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Om att inte sakna kon förrän båset är tomt?, Telefon, el, bredband mm
          Gillan
          Inlägg 16-11-2007, 10:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          Jaha ni, under loppet av ett par veckor, har följande hänt i vårt hus ( förstår inte ens hur det är möjligt!? )

          [/size]

          1……Teleavbrott i sju dygn!

          2……El-avbrott, till och från i ett par dygn!

          3……Bredbandsproblem, också till och från i ca tre dagar ( just "våran" plattform har problem med IP-numren!!? )

          4……Canal Digital………….ingen tv!!



          1. Teleavbrottet var förknippat med ett otroligt osympatiskt bemötande av Telia. Det i sig, var inte första gången. Jag förstår inte ens hur de fortfarande kan få lov att ha ensamt monopol på marknaden. Skandalöst hur de behandlar sina kunder. Att endast kunna "prata" med dem genom att trycka på en knapp, eller att svara en datorstyrd röst, ger en frustrationskänsla som slår det mesta. När de efter tre dygn skickar ett meddelande på din mobil att " felet är nu åtgärdat", och det inte är det!!! Då får du göra en NY felanmälan!!! Och arbetet med att komma fram till en "personlig" röst är förenligt med "näst intill omöjligt"! Det går, men……………..!! Hjälp vad arg jag varit!



          2. El-avbrotten var tillfälliga, från ca en halvtimme till en timme åt gången, i ett pardagar. Där fick man prata med en "levande person" som talade om hur det låg till.



          3. Bredbandsproblemet består av, att vi tydligen befinner oss på en "viss plattform" som, just nu, har problem med IP-numren. Även här får man prata med en "riktig" person, som gör allt för att hjälpa till och försöker lösa problemen.



          4 Canal Digital, har jag inte ens försökt ta tag i än. Men det löser sig nog under dagen. Vad som hände var att vi gjorde en ny kanalsökning, precis som man behöver göra ibland, inget konstigt med det. Förutom att varenda kanal försvann då giggle.gif



          Egentligen borde det ju vara El-abrotten som är värst. Men för mig är det inte det i nuläget. Då ska man dock vara medveten om att, har jag bara vatten, så klarar jag mig gott. Jag kan ju laga mat på vedspisen. "Ficklampor" och värmeljus finns det gott om. Även gasolkök om det skulle knipa. Självklart skulle det bli andra "visor" om jag vore utan ström en vecka eller så.



          [size="3"]Jag tror givetvis att mina reaktioner beror väldigt mycket på hur jag blivit behandlad av de olika "bolagen". Där har Telia definitivt dragit det kortaste strået!


          För mig är det i "nuläget" internetuppkopplingen som jag reagerar mest negativt på ( saknat mest ). Jag har inte ens tänkt på hur mycket man faktiskt använder internet till förut! Inte bara till Odla.nu alltså laugh.gif .

          Hur är det med er andra? Vilken "ko" skulle ni sakna mest tror ni?


          Redigerat av Gillan: 16-11-2007, 11:59


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-11-2007, 17:00
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Om kabeln ligger för grunt bör den grävas ner men frågan är om den är lagd så från början eller om bonden har sänkt marknivån? Det brukar inte snålas med djupet på kabeln nämligen. Tror det skall vara en halvmeter. Fast i trakterna runt Fjärås tror jag kablarna ligger på 70-80 cm, ni kan ju fundera varför?

          Beträffande andra operatörer så går det att få över hela landet. Det är en sån där svensk papperskonkurrens, kablar och stationsutrustning hyr operatören av Telia men sen har dom egna stationsnät och förbindelser. Men det åligger operatören att göra en första felsökning och sen bolla vidare felanmälan till Skanova.

          Det är fö nåt på gång inom Telia också. Det skall skapas ett nätbolag inom företaget som skall ha hand om all fältverksamhet. Risken/chansen/möjligheten är att Relacom köps upp av detta bolag och så är alla reparatörer och montörer tillbaka i Telia igen, det kan också gå åt andra hållet.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gillan
          Inlägg 18-11-2007, 07:04
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2007, 17:00) *
          Om kabeln ligger för grunt bör den grävas ner men frågan är om den är lagd så från början eller om bonden har sänkt marknivån? Det brukar inte snålas med djupet på kabeln nämligen. Tror det skall vara en halvmeter. Fast i trakterna runt Fjärås tror jag kablarna ligger på 70-80 cm, ni kan ju fundera varför?

          Beträffande andra operatörer så går det att få över hela landet. Det är en sån där svensk papperskonkurrens, kablar och stationsutrustning hyr operatören av Telia men sen har dom egna stationsnät och förbindelser. Men det åligger operatören att göra en första felsökning och sen bolla vidare felanmälan till Skanova.

          Det är fö nåt på gång inom Telia också. Det skall skapas ett nätbolag inom företaget som skall ha hand om all fältverksamhet. Risken/chansen/möjligheten är att Relacom köps upp av detta bolag och så är alla reparatörer och montörer tillbaka i Telia igen, det kan också gå åt andra hållet.



          Jag tror inte att det kan vara bonden som sänkt marknivån. Vägen utanför och alla kablar var precis omlagda då vi flyttade hit nov -98. Och vid första vårplöjningen -99 hände det första gången, så det låter inte troligt att det skulle vara så dunno.gif .

          Vi har annan teleloperatör, men det är ju ff Telia som står för den fasta månads/kvartalsavgiften eftersom det är de som står för kablar och ledningar. Det är den biten som mig veterligt inte går att välja bort om du inte väljer att ha mobilt då kanske dunno.gif . Har skam till säges inte forskat så mycket i det som jag borde blush.gif

          CITAT (Alba @ 16-11-2007, 18:48) *
          Men Gillan ni har då otur.

          Telia har visst för vana att skicka SMS om att felet är åtgärdat........trots att det inte är det. Jag hörde en irriterad person i radion prata om just detta.



          Bara för att det ska vara riktigt ironiskt, när jag ändå håller på, så fick jag ett nytt sms från telia i fredags 16/11, som sa att felet nu var åtgärdat. Felet var åtgärdat den 7:e rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 18-11-2007, 22:25
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem sedan:
          29-05-2005
          Medlem nr: 5 891



          CITAT (Gillan @ 18-11-2007, 07:04) *
          Vi har annan teleloperatör, men det är ju ff Telia som står för den fasta månads/kvartalsavgiften eftersom det är de som står för kablar och ledningar. Det är den biten som mig veterligt inte går att välja bort om du inte väljer att ha mobilt då kanske dunno.gif . Har skam till säges inte forskat så mycket i det som jag borde blush.gif
          Bara för att det ska vara riktigt ironiskt, när jag ändå håller på, så fick jag ett nytt sms från telia i fredags 16/11, som sa att felet nu var åtgärdat. Felet var åtgärdat den 7:e rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

          Men där har du svaret på varför Telia var så otrevliga.
          Fakta är att blir det mer felanmällan än vad de klarar av så väljer reparatörerna att i första hand beta av de som är fullkunder hos Telia - ganska sjävklart tycker jag.

          ingrid
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Gillan   Om att inte sakna kon förrän båset är tomt?   16-11-2007, 10:13
          skogstroll   Jag skulle definitivt sakna elen mest (då försvinn...   16-11-2007, 10:25
          Stintan43   Helt klart elen för då funkar ju inte datorn och ...   16-11-2007, 10:47
          Magdis   Nämen Gillan! Vilken otur ni haft!! :o...   16-11-2007, 11:03
          Gillan   Nämen Gillan! Vilken otur ni haft!! :o...   16-11-2007, 12:12
          Lars-Olof Arvids   Usch vad jobbigt med så mycket krångel på en gång...   16-11-2007, 11:28
          Gossen Ruda   Ja du Gillan, den opersonliga kundtjänsten har sin...   16-11-2007, 12:06
          Gillan   Ja du Gillan, den opersonliga kundtjänsten har sin...   16-11-2007, 12:25
          Myosotis   Efter Gudrun var jag utan ström i 9 dygn. När väl ...   16-11-2007, 12:07
          Siv i Bollnäs   Att det "gnälls" om elen försvinner är f...   16-11-2007, 14:01
          malin72   men hallå där :o vad händer???? men kan du ens tit...   16-11-2007, 14:11
          Gillan   men hallå där :o vad händer???? men kan du ens tit...   18-11-2007, 06:53
          Gillan   Men där har du svaret på varför Telia var så otrev...   19-11-2007, 07:39
          Ralf   Jag skulle sakna det som kanske är mest självklart...   16-11-2007, 18:19
          Alba   Men Gillan ni har då otur. Telia har visst för va...   16-11-2007, 18:48
          Gossen Ruda   Dessa klarskrivningar har vi också klagat på men i...   16-11-2007, 20:11
          Blomstertanten   Utan el ?!?! Hemska tanke ! :fear: ...   17-11-2007, 08:39
          lotten111   elverk Vi bor mitt ute på landet och är inte spec...   17-11-2007, 20:09
          Siv i Bollnäs   Kära Blomstertanten! Jag ryser när jag läser d...   18-11-2007, 12:24
          anna_rispan   Gillan: vilken otur ni haft. Jag skulle sakna el ...   18-11-2007, 18:00
          Pirum   Ja, det är smart att i förväg tappa upp kallvatten...   18-11-2007, 18:06
          Kathy   Telia ger jag inte mycket för. :thumbdown: Vår ...   19-11-2007, 00:11
          skogstroll   Ja när man talar om trollen (forumtrollen?) ... fi...   19-11-2007, 10:13


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon