CITAT (Jan Lindgren @ 22-11-2007, 08:38)

Hej!
Jag ber om ursäkt. Jag har lämnat fel information om hur många som skulle sakna mat utan konsgödsel. Jag har hävdat att ca 33 % av jordens befolkningskulle sakna mat. Den siffran hade jag fått från Scientific American någon gång på nittiotalet. Enligt senaste nummret av Forskning och Framtid Sid. 59 är den korrekta siffran att 40 % av männskligheten skulle sakna mat för dagen utan handelsgödsel. Skulle vi också ta bort växtskyddsmedel och GMO så skulle siffran troligen bli betydligt högre. Hur många människor har de rika rätt att döma till döden?
MVH
Jan Lindgren
I så fall om man resonerar som du gör så dömer de rika människor till döden genom att kasta bort så mycket naturgödsel. Man kan också se det så att gifter i maten dömer många människor till döden och sjukdom och lidande. Det finns olika sätt att se på problemet och lösa det. Mycket kunskap finns att hämta inom området biologisk bekämpning istället för gifter.
Mäktiga ekonomiska intressen i tillverkning av pesticider och konstgödsel ligger bakom de uppgifter du hänvisar till.
Redigerat av MimmiH: 22-11-2007, 10:01