CITAT (storm @ 22-11-2007, 23:17)

jaa snälla tänk på det innan du avlivar,jag förstår dig i ditt tycke.men barnet mår ju bra,oo herre gud jag som har vuxit upp med hundar,som de har uppfostrat mig,men så är jag åxå en hund mäniska i dag,lika så mina barn och mitt barnbarn,vi förstår deras språk,de förstår oss,vi lär oss av varandra,okey det är ju klart om man ser en riktig aggression som är jämn,då är det väl inte så mycket att diskutera.
förstår din ståndpunkt.
om barnet varit äldre och utgjort något hot, hade jag köpt det.
men hunden är uppfödd hos mej och har inte visat dom tendenserna innan, även om hon är lite vek.
jag har haft hundar i 35 år och haft både egna och omplaceringshundar med problem.
ingen och jag menar
ingen har kommit på tanken att bita en bäbis oprovocerat.
hade det varit en hund som inte lärt sig reglerna riktigt eller nöjt sig med handen eller sånt, men hon högg rakt över ansiktet utan varning.
nått alternativ fanns inte och det var tunga steg i morse, men mitt barnbarn går först.
är förtvivlad över det som hänt, men det kommer säkert nya hundar, även om jag som så många andra säger "aldrig mera"
CITAT (LadyG @ 23-11-2007, 01:05)

En bebis på 7 månader. Vilket hot kan en sån liten parvel utgöra för att hunden skulle kunna ha anledning att känna sig hotad? När Lilleman blir större lär han ju bli ett större hot i så fall, och då ökar ju risken att hunden biter igen. Markerade hunden rang? I så fall kommer den att hugga igen med stor sannolikhet, hot och aggressivt beteende fungerade ju (ur hundens synvinkel) en gång, då kan det fungera igen. Högg den utan anledning ska den bara bort, då är den mentalsjuk.
/.../
.
precis så resonerar jag med, och hon var ingen ranghund utan la sig vid hot visade ingen stridsvilja alls innan.
nu ska hon på obdusion för att kolla hennes hjärna och se vad eller om det hänt nått i skallen.