Hej Annica.
Jag slumpade tillfälligt(fast jag tror inte på slump) in på din tråd och min nyfikenhet var vaknat.
Jag lästa ditt inlägg ett par gånga för att försöka förstå dig så mycket det nu kan vara möjligt.
Jag gick in och såg din profil där du beskriver dina intressen.
Se på vilken som är din huvudintresse. kaktus och hälst de långhåriga.
Se på den riktig. Utåt verkar den svag mjuk pch lätåtkomligt. men under de långa hären känner du hur den sticks.
man kan nästan kalla den en iggelkotte i camuoflagedräkt.
Jag tror att du är likadant på något vis. men du har klippt taggerna bort och "håret" blir mer tunnsliten.
Någonstans inom dig finns taggerna kvar och väntar på dig. Du måste prova finna dem och ta dem på. Så kan du bättre försvara dig inte bara mot andra som pikar dig men även mot dig själv och dina destruktiva tankar.
Jag vet vad det kostar jag har själv varit genom en pärs på några år men har tagit mig ut genom tunneln men det var absolut inte lätt.
Jag valde först bort de människor som var så kloka att det var grymt det var lite av en process. Jag tyckte med ett att det blev om än värre för jag kände mig plötslig ensam. Men det gav mig frid att se på mig själv som person.
De få vänner jag hade tillbaka var riktiga vänner därav en som var virklig god som jag kunna tömma mig inför. Hon gav mig ett spark när det behövdes och en axel att gråta vid när det var tid för det. men framför allt gav hon mig tid.
Jag skall inte här vara varken klok eller besseweisser men jag tror att du skall gi dig tiden till dig själv i första hand.
Du är unik det är vi alla. Se på dig med possitiva ögon ochjag hoppas att det vill gå gott för dig.
Som Kerstin var inne på kan en del av dina problem också vara biologiska. men ett är säkert Kropp och själ hängar samman.
Krya på dig min vän och pyssla om dina kaktusser det kanske också hjälper dig.
Ha en bra dag
Momme