CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-12-2007, 13:13)

Såg aldrig programmet men försöker bojkotta de där förpackningarna med lång hållbarhet. Fast det är ju inte så svårt då man får älgfärs + nötfärs (direkt från uppfödare) och liknande så jag behöver ofta inte köpa så många kilo kött i affären per år.
Jag skulle önska att det fanns fler små gårdsbutiker med eget slakteri som ex. hade hemkörning ifall man köper större mängder så man kunde köpa och lägga kött i frysen, då skulle man ju kunna få köttet direkt efter styckning och bara fylla på frysen några gånger om året. Är det någon gårdsbutik i närheten kan man ju t.o.m åka dit och kolla hur djuren har det, jag skulle t.o.m tänka mig att betala mera för att få denna typ av kött.
Jag köper inte heller något med långtidsförpackning.
Och jag tror jag måste hitta en gårdsburik här i Gbg för att det blir svårare och svårare att köpa kött. Hos ICA köper jag aldrig kött när jag ser allt i ICA butiken här som datumet har gått ut.
Åsa jag kan bara säga, lyckliga du som får från uppfödaren.
Och min ena dotter i tyskland som har gård, berättar alltid för mig när dom slaktar. Ibland säger min Gubbe, nu sticker vi....
Elisabeth