CITAT (Tezzla @ 06-12-2007, 11:08)

Sånt här har pågått länge (inom alla kedjor och butiker) och alla inom branschen vet om det.
Du har faktiskt helt fel där! Jag har under 17 år arbetat i 3 olika Ica butiker och i
ingen av dessa har sådant här förekommit! Jag hade inte heller någon aning om att det förekommer på andra ställen.
Någon skrev att man måste skriva på tystnadsplikt papper för att jobba på Ica. Det har då aldrig jag behövt göra.
Mina chefer som haft butiken i 21 år är helt bestörta över detta som vissa butiker gjort och de skäms a´deras vägnar.
Det är för jävligt att det förstör för oss som sköter oss!
Igår morse trodde jag att jag skulle komma till jobbet och få stå och försvara våran butik hela dagen, men faktiskt, vilket stöd vi fick av våra stammisar!

Hela dagen kom kunder och sa att de hade fullt förtroende för vår butik och inte misstänker något fusk hos oss. Jag gick hem med ett leende på läpparna igår!
Nu packar vi inget kött själva, vi köper in färdigpackat från slakteriet, och vi har inte ens en packmaskin så fusk hos oss skulle inte ens vara möjligt. Men ändå var det så skönt med stödet från våra kunder!