Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> *rapport* från Botaniska, och Trädgårdsförreningen
          Åsa K, zon 1
          Inlägg 25-01-2004, 16:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 379
          Medlem nr: 123

tongue.gif

Ja så har vi varit på Botan tongue.gif
          En fantastisk upplevelse.....för mimosaträden blommade wub.gif wub.gif
          att komma in där bland blommande doftande mimosa var helt fantastiskt. Träden är flera meter höga och Acacia Cyandophylla blommade med massor av långa blomställningar.
          Acacia Longifolia är väl den som vi vanligtvis köper i affären och de lite mindre träden gjorde mej *vill ha* sjuk.

Sedan är Botan mycket välskött med tydliga skyltar, jag saknade bara årtal på träden, det hade varit roligt att veta hur gamla många av de stora träder är.

Det fanns ju massor av andra spännande växter där också och sköldpaddor och stora fiskar/karpar.

Vi lyssnade också på föredraget om exotiska frukter, mycket intressant med ganska omständigt och långdraget.

Sedan bar det av till Trädgårdsförreningen och Palmhuset sad.gif

Det är inte alls så välskött och det saknas mycket skyltar, sedan är träden så enormt höga.....att jag fick ont i nacken av att försöka titta upp.

Men Kameliorna blommade laugh.gif men där är lysrören tända så att de bländade väldigt när jag skulle försöka se blommorna från alla håll, både från undersidan och uppåt. Kameliorna är som enorma buskar som man går under.
          Jag har tagit kort, både på mimosorna och kameliorna, lägger ut dem i mitt album i morgon måndag om jag hinner wink.gif

Ni som har möjlighet......åk Göteborg nu och dofta på mimosorna och titta på Kameliorna i full blomm wub.gif

Tänk om Sylvia kunde göra ett "riktigt" reportage och förmedla doften från mimosorna/acaciorna rolleyes.gif

--------------------

Hälsningar Åsa

,, --^..^-- ,,

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa K, zon 1
          Inlägg 26-01-2004, 14:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 379
          Medlem nr: 123

Nu har jag lagt ut bilderna från Botan och Palmhuset

.....men mina är inte så bra som Sylvias, så kolla hennes Acacia sida tongue.gif

--------------------

Hälsningar Åsa

,, --^..^-- ,,

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon