|
Jag har arbetat inom Ica i snart 30 år och jag har aldrig varit rädd för att köpa kött i butik. Kommer inte heller i fortsättningen att tveka inför att köpa köttfärs. Jag har gått ett flertal utbildningar inom Ica och jag vet att man får lära sig en väldigt god livsmedelshygien. Skulle tro att det är likadant inom andra livsmedelskedjor. Jag försvarar absolut inte de fuskande butikerna de får stå i skamvrån. Men tro inte allt som Josefsson säger. Tystnadsplikt för Ica personal .... har aldrig hört talas om de. Hur många butiker hade han kollat innan han hittade dessa fyra? Reportage klipps ihop så att det går att få vilken vinkling som helst, kom ihåg det. Däremot har jag svårt för att köpa butiksbakat bröd. Vem har fingrat på limpan? En del kunder tar inte den första utan måste känna på flera innan han/hon kan bestämma sig. Baren med inläggningar för självplock av t.ex soltorkade tomater, där kan man hitta både det ena och det andra. Så snusk står oftast inte personalen för. Vi vet att en nöjd kund kommer åter och utan kunder inget jobb. Skulle däremot kunna skriva en bok om konstiga kunder som man stött på under åren , men det är en annan historia. Vill bara påpeka att magsjuk blir man inte några dagar efter man ätit nåt "dåligt" utan det kommer direkt.
--------------------
Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat
|