CITAT (Myosotis @ 09-12-2007, 14:06)

Nu aq42 har du smittat mig via internet - måste vara ett datorvirus då HAHA. Tycker mycket synd om mig själv. Tredje förkylningen i år! Jag som aldrig brukar bli sjuk annars! Vitlök tror jag också på, åt precis en massa. Färskpressad apelsinjuice, varm citron, honung och vila.
Mycket vitlök och tredje förkylningen? Verkar inte som det är något supermedel då

Sanningen är väl denna att det faktiskt finns antibakteriella substanser i vitlök, men för att få någon verklig effekt måste man äta kilovis......Men tron betyder mycket, så ät vad ni tror på så går förkylningen över på en vecka.Annars tar det 7 dagar...

CITAT (Snigelhatare @ 09-12-2007, 23:05)

Tror att det är i England och USA som man alltid sagt att kycklingsoppa gör att man känner sig lite bättre när man är förkyld. För några år sedan så gjorde man en vetenskaplig undersökning om det finns någon sanning i det. Och kom fram till att det gjorde det! Man prövade med olika recept på soppa men recepten hade ingen betydelse. Soppa med kyckling minskade förkylningsbesvären och ökade välbefinnandet oavsett vilket recept man använde.
Lomudal astma/alllergi nässpray minskar besvären men är receptbelagt och jag tror inte läkare skriver ut det mot förkylning.
Ligga nerbäddad, varmt om fötterna och halsen, vitlök, och allt annat som står tidigare i tråden.
Lomudal kan du köpa receptfritt i de små förpackningarna