Jag trivs alldeles utmärkt här i Östhammar med "avet" brevid...En mysig liten stad med trevliga människor! Bäst trivs jag ändå ute på ön har brevid i vår lilla stuga, lite halvmodernt och bökigt att ta sig ut med båt så fort mjölken är slut, men det gör inget! Aälskar att vara där och bara längtar till att våren kommer!
Angående jobb här i Östhammar vet jag inte hur det finns, men vi har Forsmark nära och många pendlar till Uppsala...
Någon skrev att det inte spelar någon roll var man bor bara man har trevligt folk omkring. Det håller jag med om, bodde innan i en kommun som ligger i Uppsala län numera. Där trivdes jag med mycket men människorna (inte alla) var jättekonstiga. Många tittade inte en i ögonen när de pratade med en bland annat. Alla förutom en som jag lärde känna under de 3 år jag bodde där var inflyttade... Det stället rekommenderar jag INTE.
Jag tror att Östhammarsborna är så vänliga mot "utbölingar" beror på att här finns så många sommarhus och man träffar många olika människor hela tiden istället för bara de bofasta.
|