CITAT (Anma @ 15-12-2007, 19:08)

Hur gör man om man vill kolla hur många som har just mitt förnamn och efternamn i kombination?
Jag skrev in både mitt för och efternamn i sökrutan på ratsit.se. Fick då fram att jag är den enda i hela Sverige med mitt namn ( vilket jag i och för sig redan visste om). Det fanns däremot 13st med samma efternamn ( min släkt ) och en hel drös med samma förnamn. 2638st var det.
Men nu kommer vi till det verkligt lustiga! För ca två veckor sedan, hamnade jag öga mot öga, mot en expedit som hade en namnskylt på sig!!!! Och vad hette hon tror ni? Jo, precis som jag! Betänk då att jag är 50+ och aldrig tidigare har träffat en namne!!!! Helt fantastiskt var det när jag presenterade mig och talade om vad jag hette! Hon bara gapade och brast ut i skratt........det var första gången för henne också att träffa en namne IRL. Båda visste vi såklart att det fanns andra där ute som heter som vi, men att träffa på någon händer tydligen inte så ofta......det var en riktigt kul upplevelse.
Ber om ursäkt för en allt för lång ot
För att återgå till grundfrågan så är jag inte riktigt hundra på varför det är bättre med ett alias. Inte mer än att det skulle kännas lite olustigt om alla på direkten skulle kunna googla på mig och sen veta allt. Men samtidigt är jag inte speciellt hemlighetsfull av mig till de som jag kommit i kontakt med via pm och träffat IRL. Jag skriver dock inte alltid under med mitt riktiga namn i pm eller mail. Det gör jag bara när jag av nån inre intuition "känner" att jag kan lita på personen i fråga. Sen har det ju tyvärr hänt att den där känslan av att "lita på nån" har varit helt fel...................
Men Ralf!!!??? Hur fick du reda på hur många som hade ditt namn i Europa?? Jag är jättenyfiken på mitt namn nu
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!