CITAT
Har aldrig hört talas om att det går att göra så och jag har svårt att tro att kortföretag skulle informera dig
på telefon. Det kunde ju vara vem som helst som ringer och öht tror jag inte på att det går att göra som du säger.
Upp till bevis!
Ska iaf maila Sverker och höra om han kanske kan ta upp fråga i Plus
Du tror mig inte eftersom du aldrig har hör talas om det förut.
Det är inte andrahandsinformation jag kommer med utan något som jag själv varit med om. Tror du att jag ljuger?
Vet inte hur jag ska kunna bevisa det. Kortföretaget heter point nånting, kortläsaren var köpt via Nordea. Butiken finns inte kvar längre men jag har sett att sådana kortläsare fortfarande används i vissa butiker. Vet inte om det fungerar olika på olika kortläsare, detta var en där man inte knappar in sin kod utan begär legetimation och namnunderskrift utav kunden.
Precis vem som helst kan kanske inte göra det. Möjligt att jag fick uppge någon apparatnummer eller något när jag ringde, men sedan var det fritt fram.
Varför inte göra en egen liten kosumentundersökning. När ni betalar så be att få titta på slippen som butiken behåller. Kolla om er kod står med där. Pröva på olika ställen med olika kortläsare.